در حال بارگذاری ...
با حضور اهالی تئاتر خوزستان برگزار شد

آخرین وداع با سعید بهروزی

مراسم وداع با مرحوم سعید بهروزی با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در تالار آفتاب اهواز برگزار شده و سپس تشییع و خاکسپاری پیکر وی در قطعه هنرمندان بهشت آباد اهواز آرام گرفت.

به گزارش ایران تئاتر در خوزستان، مراسم وداع با هنرمند پیشکسوت تئاتر استان خوزستان زنده‌یاد سعید بهروزی با حضور اعضای خانواده، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و سایر علاقه‌مندان به این هنرمند وارسته جمعه 15 مهرماه 1401 در تالار آفتاب اهواز برگزار و پس‌ازآن مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر وی با همراهی جامعه بزرگ فرهنگ و هنر خوزستان در قطعه هنرمندان آرامستان بهشت‌آباد اهواز برگزار شد.

در این مراسم ناصر چنانی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با برشمردن خدمات و برکات فراوانی که سعید بهروزی به فرهنگ و هنر خوزستان ارائه کرده، ضایعه از دست دادن وی را برای هنر این استان اسفناک دانست و بیان داشت نه‌تنها خانواده بهروزی، بلکه امروز همه اهل فرهنگ و هنر خوزستان داغدار و مصیب زده هستند.

چنانی از تعهد، اخلاق‌مداری و جایگاه ویژه مرحوم بهروزی در میان اهل فرهنگ و هنر سخن گفته و کارنامه وی را درخشان توصیف کرد.

سید امین سپهریان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز طی سخنانی در این مراسم این‌گونه بیان داشت: امروز، با انسانی وداع می‌کنیم که عمر گرانمایه خود را درراه اعتلای تئاتر گذراند. هنرمندی که توانست زبان رسای خود را در خدمت اسلام و انقلاب بیاورد و این بیانی است از مقام معظم رهبری در ستایش چنین هنرمندانی.

سپهریان افزود: سعید بهروزی تنها یک نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر نبود. او فراتر از این‌ها، هنرمندی پرورش‌یافته در دامان انقلاب و شهدا بود که فعالیت‌های گسترده و پیوسته او، چه در طول دوران دفاع مقدس به‌عنوان خبرنگار و گزارشگر میدان‌ها جنگ و چه پس‌ازآن دوران، در مقام مسئولیت‌های فرهنگی و هنری در بنیاد شهید و امور ایثارگران و انجمن تئاتر استان، گواه تداوم تعهد جوشانی بود که در قبال همسنگران خود در دوران ایثار و شهادت احساس می‌کرد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: استاد سعید بهروزی، از این منظر، بی‌تردید یک معلم نمونه اخلاق و یک میراث ماندگار در حوزه هنر قدسی به شمار می‌رود. این ادعا را می‌توان در همه آثار ایشان مشاهده کرد؛ در نمایشنامه‌هایی مانند اشک و آتش، وضعیت قرمز، مردان سپیده و نخل و ده‌ها اثر دیگر، روح بزرگ نویسنده‌ای را می‌توان دید که آرمان‌های انقلاب و اندیشه‌های شهدای دفاع مقدس را بازتاب می‌دهند.

سپهریان در انتهای سخنان خود گفت: امروز، سعید بهروزی، به‌عنوان یک هنرمند شاخص و برجسته تئاتر، می‌تواند الگوی هنرمندان جوانی قرار بگیرد که هنر متعهد را آغازگر تربیت انسان‌های آزاده و وارسته می‌دانند؛ و این راهی است که در آن، هنر نه برای هنر که برای انسانی معنا می‌یابد که در پرتو آموزه‌های اسلام ناب محمدی رشد می‌کند و درخت پهناور و پر ریشه‌ای می‌شود که میوه‌های آن تا نسل‌های متمادی، عاشقان حقیقت و زیبایی را بهره‌مند می‌سازد.

 

سعید بهروزی نویسنده، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر استان خوزستان و از چهره‌های شاخص هنر تئاتر دفاع مقدس خوزستان پس از تحمل سال‌ها بیماری روز چهارشنبه 13 مهرماه 1401 در شهرستان اهواز دار فانی را وداع گفت.

 




مطالب مرتبط

پیام تسلیت روابط عمومی استانداری خوزستان در پی درگذشت منوچهر بهارلویی

پیام تسلیت روابط عمومی استانداری خوزستان در پی درگذشت منوچهر بهارلویی

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان، در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت منوچهر بهارلویی، او را هنرمندی دانست که در همه عمر، تجربیات خود را به نسل جوان علاقه‌مند به هنر آموزش انتقال داد.

|

با آیینه‌ای در برابرش منوچهر بهارلویی ...

با آیینه‌ای در برابرش منوچهر بهارلویی ...

سیدصادق فاضلی: چمچیر نه منوچهر، شمشیر. چون شمشیرم شکست نه چون چمچیرم چکست ...! اینقدر نخند سر تمرین ... آیینه‌ای مقابلم گذاشتم و به جای خودم تو رو تو آینه می‌بینم، چقدر تیک داره گردنت، ...

|

نظرات کاربران