در حال بارگذاری ...
در پی عارضه بیماری

سعید بهروزی پیشکسوت تئاتر خوزستان درگذشت

سعید بهروزی هنرمند شناخته شده هنرهای نمایشی استان خوزستان و کشور دارفانی را وداع گفت.

به گزارش تئاتر خوزستان؛ سعید بهروزی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر استان خوزستان و کشور و از چهرهای شاخص حوزه تئاتر دفاع مقدس صبح روز چهارشنبه 13 مهرماه 1401 به علت بیماری در کلانشهر اهواز دارفانی را وداع گفت.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در حوزه تئاتر دفاع مقدس از چهره های پیشرو و شاخص به شمار می رفت که اجراهای نمایشی در عرصه بازیگری و کارگردانی در دوران دفاع مقدس برای رزمندگان در خرمشهر را در کارنامه دارد.

سعید بهروزی متولد 25 شهریور 1339 شهرستان خرمشهر بود که فعالیت های نمایشی را از دوران مدرسه و سنین نوجوانی آغاز نمود و در ادامه با تشکیل گروه نمایشی در خانه جوانان هلال احمر خرمشهر به فعالیت های نمایشی خود ادامه داد.

بهروزی دانش آموخته تئاتر و سینما از دانشگاه هنرهای زیبا دانشگاه تهران بود که اجراهای نمایشی زیادی در دوران دانشجویی در دانشگاه تهران به روی صحنه برد.

او چهره شاخص حوزه تئاتر دفاع مقدس استان خوزستان بود که در سال های جنگ به عنوان گزارشگر صدا و سیمای مرکز خوزستان در رویدادهای دفاع مقدس فعال بود.

سعید بهروزی در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود ریاست انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان را بر عهده داشت.

وی هنرمند جانباز و بازنشسته بنیاد شهید و امور ایثار گران خوزستان بود که بیش از ۱۰ سال معاونت فرهنگی و مشاور ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان را بر عهده داشت.

زنده یاد بهروزی نویسنده اثر شاخص تله تئاتر «مردان سپیده و نخلستان» و ده ها نمایشنامه و فیلمنامه در حوزه دفاع مقدس را از خود به جای گذاشته است.

«اشک و آتش»، «عروس دریا»، «مردان سپیده و نخلستان» و ... برخی از نمایشنامه های زنده نام سعید بهروزی هستند و نمایش «چشم در برابر چشم» آخرین اثر او در مقام کارگردان بود که اسفندماه 1396 در تالار آفتاب اهواز به روی صحنه رفت.

فروردین ماه سالجاری حجت الاسلام کلاه کج مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان هم زمان با هفته هنر انقلاب با این هنرمند متعهد دیدار داشت و از وی تقدیر کرد.




مطالب مرتبط

پیام تسلیت روابط عمومی استانداری خوزستان در پی درگذشت منوچهر بهارلویی

پیام تسلیت روابط عمومی استانداری خوزستان در پی درگذشت منوچهر بهارلویی

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان، در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت منوچهر بهارلویی، او را هنرمندی دانست که در همه عمر، تجربیات خود را به نسل جوان علاقه‌مند به هنر آموزش انتقال داد.

|

با آیینه‌ای در برابرش منوچهر بهارلویی ...

با آیینه‌ای در برابرش منوچهر بهارلویی ...

سیدصادق فاضلی: چمچیر نه منوچهر، شمشیر. چون شمشیرم شکست نه چون چمچیرم چکست ...! اینقدر نخند سر تمرین ... آیینه‌ای مقابلم گذاشتم و به جای خودم تو رو تو آینه می‌بینم، چقدر تیک داره گردنت، ...

|

نظرات کاربران