در حال بارگذاری ...
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایش «رهسپار خیمه‌ها» به چزابه رسید

دور دوم اجرای نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در مرز چزابه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دور دوم اجراهای نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار کاری از گروه تئاتر آئین مردم اهواز روز پنج‌شنبه 17 شهریورماه 1401 در قالب دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان در چزابه آغاز شد.

 این نمایش با موضوع وقایع عاشورا و با بهره‌گیری از عناصر تعزیه به معرفی شهدای مدافع حرم می‌پردازد.

نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد و معاونانش و مدیران ارشد خوزستان، پذیرای زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی چزابه بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر دوروزه خود به خوزستان علاوه بر بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز چزابه از موکب‌های فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ مستقر در مرز ایران و عراق بازدید کرد.

بر همین اساس در ایام اربعین امسال بیش از ۴۵۰ موکب فرهنگی و هنری در نقاط مختلف ایران و عراق از سوی این وزارتخانه و سازمان‌ها و مجموعه‌های وابسته برپاشده که به ترویج فرهنگ حسینی به زوار اربعین خواهند پرداخت.

یکی از بزرگ‌ترین این موکب‌ها در مرز چزابه استقرار یافته که وزیر فرهنگ از برنامه‌های فرهنگی و هنری این موکب بازدید کرد.

وی پس از تماشای نمایش «رهسپار خیمه‌ها» در جمع خبرنگاران از هنرمندان گروه اجرایی این نمایش خیابانی تقدیر کرد و گفت: همه بخش‌های وزارت فرهنگ در داخل و خارج از کشور برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین حسینی بسیج شده‌اند.

پیش‌ازاین نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها» در دهه اول و دوم محرم سال جاری با ۴۰ اجرا در ۱۰ استان کشور میزبان مخاطبان بسیاری بود.

 




مطالب مرتبط

در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد

آیین رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره بین‌المللی «فیلم-تئاتر اهواز»
در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد

آیین رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره بین‌المللی «فیلم-تئاتر اهواز»

آیین رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره بین‌المللی «فیلم-تئاتر اهواز» با شعار «ایران، تئاتر، صلح و دوستی» با حضور محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، مدیران و مسئولان عرصه تئاتر و جمعی از هنرمندان استان خوزستان در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

|

نظرات کاربران