در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولین استانی و شهری برگزار شد

آیین اختتامیه سوگواره تعزیه خوانی شور حسینی در شوش

آیین اختتامیه سوگواره تعزیه خوانی شور حسینی شهرستان شوش دانیال با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در بقعه متبرکه دعبل ابن خزاعی برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان آئین اختتامیه سوگواره تعزیه خوانی شور حسینی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی علیزاده اصل امام جمعه شوش، ناصر چنانی معاونت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، احمد عبداللهی دبیر ستاد اربعین حسینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، خدیجه طالبی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش، مهدی اسلامی پناه عضو شورای اسلامی شهر شوش، محمد حسن پور نعمت رییس اداره اوقاف و امور خیریه، ناجی عباسی نیا رئیس انجمن هنرهای نمایشی شوش و عیسی ناصر رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شامگاه پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ در بقعه متبرکه دعبل ابن خزاعی شهرستان شوش برگزار شد.

در آخرین شب از مراسم سوگواره شور حسینی ابتدا گروه نمایشی بیت الاحزان کار خود را با اجرای مجلس تعزیه خوانی «شهادت طفلان مسلم (ع)» شروع کرد و بعد از پایان اجرا مراسم اختتامیه سوگواره تعزیه خوانی شور حسینی آغاز گردید.

در این مراسم اختتامیه ناصر چنانی معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در سخنانی از اهمیت مراسم اربعین حسینی و کنگره راهپیمایی آن به لحاظ اعتقادی و معنوی مطالبی را بیان کردند و گفت: این کنگره امروز تبدیل به سیل خروشان معنوی و دینی عاشقان و پیروان اهل بیت(ع) در سطح جهانی و بین المللی شده است.

چنانی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری سوگواره شور حسینی در شهرستان شوش از کلیه عوامل، هنرمندان و رئیس و پرسنل اداره ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و خبرنگاران شوش وکرخه در پوشش خبری و رسانه ای این رویداد تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این مراسم از گروه های شرکت کننده در این سوگواره با اهداء تندیس و لوح تقدیر، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

به گزارش تئاتر خوزستان سوگواره تعزیه خوانی شور حسینی از 26 مرداد تا 3 شهریورماه 1401 به مدت نه شب با حضور هفت گروه تعزیه خوانی در آرامگاه دعبل حزایی شهرستان شوش برگزار شد.




مطالب مرتبط

انجمن تعزیه و شبیه خوانی سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان منتشر کرد؛

فراخوان اولین سوگوار استانی تعزیه و شبیه خوانی «از محراب تا معراج»
انجمن تعزیه و شبیه خوانی سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان منتشر کرد؛

فراخوان اولین سوگوار استانی تعزیه و شبیه خوانی «از محراب تا معراج»

فراخوان اولین سوگواره استانی تعزیه و شبیه خوانی «از محراب تا معراج» برای برگزاری در ماه مبارک رمضان در استان خوزستان منتشر شد.

|

نظرات کاربران