در حال بارگذاری ...
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش:

نخستین سوگواره شور حسینی در شوش دانیال در حال برگزاری است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش دانیال از برگزاری خوب سوگواره تعزیه خوانی شور حسینی در این شهرستان خبر داد.

خدیجه طالبی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در گفت و گو با تئاتر خوزستان اظهار کرد: نخستین سوگواره تعزیه خوانی شور حسینی با اجرای گروه های تعزیه خوانی شهرستان شوش دانیال در آرامگاه دعبل خزایی از روز 26 مردادماه 1401 آغاز شده است و استقبال بسیار خوبی از این سوگواره در حال برگزاری شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش در ادامه گفت: گروه های تعزیه جنت الحسین (ع)، بیت الاخزان، علی اصغر (ع)، گروه ابوذر غفاری، سبایای اهل بیت، باب الحوائج و صوت الغریب در این سوگواره به اجرای مجالس تعزیه خوانی می پردازند.

خدیجه طالبی اظهار کرد: چهارمین شب این سوگواره به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) با نمایش گروه سبایای اهل بیت (منطقه احمدآباد) با سرپرستی سیدحکیم موسوی، تک بازیگری احمد زرگوش و مداحی رحیم احمدی  و مجری گری سیده آیدا تفاخ برگزار شد.

طالبی در پایان افزود: این سوگواره حسینی تا ۳ شهریورماه 1401 هر شب ساعت ۲۲:۳۰ در آرامگاه دعبل خزاعی دامه خواهد داشت.

به گزارش تئاتر خوزستان سیدحیدر احمدی مدیرمسئول رسانه شوش‌ پلاس، ناجی عباسی نیا رئیس انجمن هنرهای نمایشی شوش، ناصر خنیفر رئیس فنی و حرفه‌ای، حبیب چنانی رئیس کانون مداحان، امید حمید منصوری مدیر انجمن توانجویان و جمعی از هنرمندان و محبین اهل بیت در چهارمین شب نمایش این سوگواره حضور داشتند.




مطالب مرتبط

انجمن تعزیه و شبیه خوانی سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان منتشر کرد؛

فراخوان اولین سوگوار استانی تعزیه و شبیه خوانی «از محراب تا معراج»
انجمن تعزیه و شبیه خوانی سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان منتشر کرد؛

فراخوان اولین سوگوار استانی تعزیه و شبیه خوانی «از محراب تا معراج»

فراخوان اولین سوگواره استانی تعزیه و شبیه خوانی «از محراب تا معراج» برای برگزاری در ماه مبارک رمضان در استان خوزستان منتشر شد.

|

نظرات کاربران