در حال بارگذاری ...
توسط گروه تئاتر آئین مردم اهواز

زائر «رهسپار خیمه ها» به حرم رضوی رسید

با اجرای تور نمایشی «رهسپار خیمه ها» حرم رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان عزاداران حسینی بود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، نمایش عاشورایی «رهسپار خیمه ها» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار کاری از گروه تئاتر ائین مردم با موضوع شهدای مدافع حرم و اربعین حسینی در قالب تور نمایشی در ۱۰ استان مختلف کشوردر حال اجرای عمومی است.

 طبق برنامه ریزی به عمل آمده در روزهای 16 و 17 مردادماه 1401 مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی ۸ اجرای نمایش خیابانی «رهسپار خیمه ها» به نیت امام هشتم در صحن انقلاب اسلامی، پیامبر اعظم، غدیر، و آزادی میزبان خیل عاشقان امام هشتم و عزاداران حسینی بود.

 اجرای باشکوه نمایش محیطی «رهسپار خیمه ها» برای اولین بار توسط گروه نمایشی آئین مردم از خوزستان در حرم رضوی با استقبال باشکوه مخاطبان همراه بود به شکلی که برای اجرای بیشتر درخواست شد.

 این نمایش خیابانی به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار با استفاده از عناصر تعزیه روایتگر زائر جنوبی است که در مسیر سفرش اتفاقاتی رخ می دهد.

این تور نمایشی در قالب دوازدهمین دوره تئاتر دینی صاحبدلان به همت مرکز هنرهای نمایشی و مشارکت تشکل های دینی و هیئت های مذهبی در استان‌های خوزستان، لرستان، البرز، قم، مرکزی، همدان، تهران، خراسان رضوی، گلستان و مازندران تا پایان دهه دوم محرم ادامه خواهد داشت.

پیش از این نمایش خیابانی «رهسپارخیمه ها» در حرم مطهر کریمه اهل البیت حضرت معصومه سلام الله علیها در قم نیز اجرا شده بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران