در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولین و هنرمندان تعزیه

پوستر نخستین «سوگواره تعزیه خوانی شور حسینی» در شوش رونمایی شد

پوستر نخستین «سوگواره تعزیه خوانی شور حسینی» با حضور فرماندار شهرستان شوش، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان تعزیه این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، پوستر نخستین «سوگواره تعزیه‌خوانی شور حسینی» با حضور محمود عیدانی فرماندار شهرستان شوش، خدیجه طالبی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان تعزیه شهرستان روز یکشنبه 26 تیرماه 1401 در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمود عیدانی فرماندار شهرستان شوش برگزاری این سوگواره در شهرستان را از اتفاقات خوب توصیف کرد و از تمام دستگاه‌های اجرایی و هنرمندان خواست که به طرق مختلف در برگزاری هرچه باشکوه این سوگواره همکاری لازم را داشته باشند.

در ادامه خدیجه طالبی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن اشاره به ظرفیت و پتانسیل و همچنین سابقه شهرستان شوش درزمینهٔ تعزیه‌خوانی، برگزاری این سوگواره را اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی و هنری این اداره دانست.

در پایان این مراسم از پوستر «نخستین سوگواره تعزیه‌خوانی شور حسینی» رونمایی شد.

گفتنی است، در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین عارف آل کثیر رئیس اداره تبلیغات اسلامی، محمدحسن پورنعمت رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، ناجی عباسی نیا رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی شعبه شوش، محمد دیناروند کارشناس امور هنری و سینمایی و رضا ذاکری کارشناس امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش و همچنین جمعی از سرپرستان و هنرمندان گروه‌های تعزیه‌خوانی این شهرستان نیز حضور داشتند.

لازم به ذکر است، نخستین «سوگواره تعزیه‌خوانی شور حسینی» از ۲۲ تا ۳۱ مردادماه 1401 با حضور گروه‌های تعزیه‌خوانی شهرستان شوش در محل تالار نیایش این شهرستان برگزار می‌شود.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران