در حال بارگذاری ...
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدیه:

هنرمندان تئاتر روحیه همدلی و سخت کوشی خود را حفظ نمایند

محمدرضا غبیشاوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان امیدیه در جریان برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه خوانی «خوان شش» بر حفظ روحیه همدلی و سخت کوشی هنرمندان تئاتر و ارتباط بیشتر با دفتر انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان امیدیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، اولین جشنواره نمایشنامه خوانی «خوان شش» توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان امیدیه و انجمن هنرهای نمایشی امیدیه طی روزهای 15 تا 18 تیرماه 1401 در شهرستان امیدیه برگزار شد. به همین منظور به سراغ محمدرضا غبیشاوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان امیدیه که خود از تحصیل کردگان رشته نمایش است رفتیم تا در مورد این رویداد نمایشی با او گفت و گویی داشته باشیم.

در خصوص ایده، هدف و روند برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه خوانی «خوان شش» توضیح بفرمایید؟

با عنایت به لزوم تقویت بنیه و توان استعداد های نوظهور در عرصه کارگردانی نمایش و لزوم پویایی هنرمندان و رهایی از رکود پیش آمده در طول مدت شیوع بیماری کرونا ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدیه با همکاری دفتر هنرهای نمایشی شهرستان  اقدام به برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه خوانی با عنوان «خوان شش» نموده است و ایده این جشنواره از طرف عماد حمیداوی از بازیگران مستعد شهرستان داده شد و پس از طرح و بررسی با کارشناس هنری اداره و مسئول دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان، چهارچوب کار بسته شد و فراخوان اولیه تهیه و در فضای مجازی منتشر گردید.

این جشنواره، بعلت نداشتن توان مالی و ظرفیت های مورد لزوم، در اولین دوره بین شهرستان های امیدیه و آغاجاری برگزار  گردید و پس از وصول متون نمایشی و تعیین داوران جشنواره، بمنظور تعیین اعضای دبیرخانه، جلسه ای در دفتر اداره برگزار شد و عوامل ستاد برگزاری جشنواره تعیین شدند.

همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان با جشنواره به چه شکل بوده است؟

در جریان برگزاری این جشنواره، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، موسسه فرهنگی و هنری آوای صحرا، سایت یوبلیت، شهرداری و شورای اسلامی امیدیه و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری همکاری و مساعدت داشته‌اند.

انتظار شما به‌عنوان مدیر دستگاه متولی فرهنگ و هنر از هنرمندان تئاتر شهرستان چیست؟

ضمن تقدیر و تشکر از هنرمندان فعال نمایش شهرستان که با ابراز دغدغه ها، ایده ها و طرح های خود، در طول برگزاری جشنواره، بیشترین کمک را در اجرای برنامه داشتند، انتظار می رود ضمن حفظ روحیه همدلی و سخت کوشی، به استمرار و تقویت این روحیه همت ورزیده و اهتمام ویژه داشته باشد و ارتباط خود را با دفتر انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان را حفظ نمایند.

سطح کیفی آثار نمایشی در جشنواره چگونه است؟

نمایش های اجرا شده در اولین دوره  جشنواره نمایشنامه خوانی «خوان شش»،  به طور کلی از سطح مطلوبی برخوردار بوده و مورد رضایت تماشاگران و داوران بوده است.

در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟

 از نقاط بارز این جشنواره می توان به  همت و تلاش اعضای دبیرخانه جشنواره و دفتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اشاره کرد که واقعاً ستودنی است و جا دارد که از کلیه عوامل اجرایی از جمله جناب آقای مهدی درویش کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدیه، جناب آقای علی‌اصغر همتیان دبیر جشنواره، آقای کامران جعفری قائم مقام دبیر جشنواره، سرکار خانم غزل بویری مسئول روابط عمومی و خبررسانی جشنواره، سرکار خانم فرحناز قجابگلی دبیراجرایی و سایر عزیزانی که در اجرای این جشنواره یاریگر ما بودند صمیمانه تقدیر و تشکر نموده و برای همه آرزوی سعادت و بهروزی داشته باشیم.

 

به گزارش تئاتر خوزستان اولین جشنواره نمایشنامه خوانی «خوان شش» یادواره زنده یاد بهروز صانعی پیشکسوت فقید تئاتر استان خوزستان به دبیری علی اصغر همتیان از 15 تا 18 تیرماه 1401 با حضور 9 گروه نمایشی در شهرستان امیدیه برگزار شد.




مطالب مرتبط

طبق جدول اجرایی جشنواره

آبادان، خرمشهر و اهواز ایستگاه پایانی داوری‌های جشنواره سی و پنجم خوزستان
طبق جدول اجرایی جشنواره

آبادان، خرمشهر و اهواز ایستگاه پایانی داوری‌های جشنواره سی و پنجم خوزستان

9 اثر نمایشی صحنه ای و خیابانی در روز سوم سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در شهرستانهای آبادان، خرمشهر و اهواز برای هیئت داوران و مخاطبان اجرا خواهند شد.

|

نظرات کاربران