در حال بارگذاری ...
توسط گروه تئاتر سوفیا

اجرای نمایش «کوچه ی پشت کلانتری» در تالار شهر اهواز

نمایش «کوچه ی پشت کلانتری» کاری از گروه تئاتر سوفیا در تالار شهر اهواز به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر خوزستان،  نمایش «کوچه ی پشت کلانتری» به نویسندگی علی اصغری و تهیه کنندگی و کارگردانی علی حسن پور کاری از گروه تئاتر سوفیا با گویش شوشتری از تاریخ ۲ تا ۱۷ تیرماه ۱۴۰۱ ساعت 19 در تالار شهر (شهید جمالپور) واقع در امانیه، جنب فرمانداری اهواز به روی صحنه رفت.

 در این نمایش محمد غدیر زاده، حسن محبی فر، آزاده جدیدی، شبنم کاکازاده، سمیرا بهمن پور، متین نصیریان، علیرضا آب آب نژاد و علی حسن پور به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.

علی حسن پور تهیه کننده و کارگردان نمایش کوچه ی  پشت کلانتری گفت : تمرینات این نمایش از ۱۰ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در پلاتوهای حوزه هنری استان خوزستان شروع شد و تا تاریخ ۳۰ خردادماه ۱۴۰۱ این تمرینات ادامه داشت از ۲ تا ۱۷ تیرماه ۱۴۰۱ در تالار شهر (شهید جمالپور) جنب فرمانداری اهواز به روی صحنه رفت.

علی حسن پور تهیه کننده و کارگردان نمایش کوچه ی  پشت کلانتری به داستان نمایش اشاره کرد و افزود: یک سرباز کلانتری است و می خواهد برای نامزدش نامه بنویسد و چون سواد ندارد به همخدمتی اش می گوید که این کار را انجام دهد. از آن جایی که با گویش و زبان محلی این نامه را برای همخدمتی اش بازگو می کند، همخدمتی این سرباز، او را مورد تمسخر قرار می دهد و در گیری بین این دو سرباز صورت می گیرد و افسر نگهبان هم این ۲ نفر را به پست های اجباری می فرستد و ادامه ی ماجرا ...

سایر عوامل نمایش گویشی «کوچه ی پشت کلانتری» عبارتند از: محمد غدیر زاده (مشاور کارگردان)، محمد ارجمند فر (نوازنده دف)، امید نخلستانی (نورپردازی و صداگذاری)، رسول حق جو (طراح پوستر)، سمیرا بهمن پور (منشی صحنه و دستیار کارگردان)، صدرا اسماعیلی (عکس و فیلم، کانون تبلیغاتی بهنامان).




مطالب مرتبط

در گفت‌و‌گو با سیدصادق فاضلی، کارگردان نمایش «آرش، روایتی دیگر» مطرح شد

20 سال انتظار کارگردان خوزستانی برای اجرای اثری از بهرام بیضایی
در گفت‌و‌گو با سیدصادق فاضلی، کارگردان نمایش «آرش، روایتی دیگر» مطرح شد

20 سال انتظار کارگردان خوزستانی برای اجرای اثری از بهرام بیضایی

سیدصادق فاضلی، کارگردان نمایش «آرش، روایتی دیگر» که در اهواز روی صحنه است، می‌گوید برای اقتباس از اثر بزرگ بهرام بیضایی و به صحنه بردن آن، 20 سال انتظار کشیده است.

|

گفت‌وگو با کارگردان خوزستانی حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران

مجید اقبالی: ژانر دفاع مقدس، محدود به تیر و تفنگ نیست
گفت‌وگو با کارگردان خوزستانی حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران

مجید اقبالی: ژانر دفاع مقدس، محدود به تیر و تفنگ نیست

کارگردان نمایش «بدریه» می‌گوید کار در ژانر دفاع مقدس به استفاده از سلاح و توپ و تانک وابسته نیست؛ بلکه مهم زاویه دید و شیوه اجرایی درست است که به جذب مخاطب منجر می‌شود.

|

نظرات کاربران