در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

روشنای دو جشنواره نمایشنامه‌خوانی استمرار اجراهای عمومی

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت برگزاری دو جشنواره نمایشنامه خوانی «خوان شش» و «ساوات» پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به مناسبت برگزاری جشنواره نمایشنامه خوانی «خوان شش» در امیدیه و «ساوات» در ایذه پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

اهمیت نمایشنامه خوانی در ایجاد ارتباط زنده با تماشاگران است. به این معنا که خوانش نمایشنامه در یک ارتباط دیداری موقعیت دراماتیکی همانند اجرای یک نمایش شکل می‌دهد اما به لحاظ جایگاه،با توجه به حساسیت این نوع تجربه که بدون بهره گیری از سایر عناصر نمایشی و فقط از طریق ارائه بیان قوی،احساس منطقی،رعایت آکسان‌ها،سکوت‌ها و علائم دستوری،ریتم و... لحظات را به مخاطب انتقال می‌دهد،تجربه‌ی سخت‌تری برای گروه نمایشی محسوب می‌شود.

لذا ضمن سپاس از کلیه گروه‌های شرکت کننده در این دو جشنواره از انجمن هنرهای نمایشی شهرستان امیدیه بابت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه خوانی «خوان شش» و همچنین از انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ایذه بابت برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی «ساوات» و همچنین از مدیریت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانه‌ای ایذه و امیدیه و ارگان‌ها و ادارات حامی شهرستانی این دو رویداد ارزشمند که همزمان با عید قربان در دو شهرستان ایذه و امیدیه برگزار می‌شود کمال تقدیر و امتنان را دارم.

باشد که روشنای برگزاری این دو رویداد ارزشمند مشوقی باشد برای استمرار اجراهای نمایشی در ماه‌های آتی با حمایت مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و معاونت محترم هنری در استان زرخیز خوزستان انشاالله.

به گزارش تئاتر خوزستان جشنواره نمایشنامه خوانی «خوان شش» به دبیری علی اصغر همتیان از ۱۵ تا ۱۸ تیرماه ۱۴۰۱ در شهرستان امیدیه و جشنواره نمایشنامه خوانی «ساوات» به دبیری احسان آذربنیاد از ۱۸ تا ۱۹ تیرماه ۱۴۰۱ در شهرستان ایذه برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

نظرات کاربران