در حال بارگذاری ...
در حوزه نشر نمایشنامه انجام شد

انتشار شش اثر از هنرمند خوزستانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

شش نمایشنامه هنرمند خوزستانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به حضور علاقمندان ادبیات نمایشی تقدیم گردید.

به گزارش تئاتر خوزستان، شش نمایشنامه از مهران دشت بزرگی دانش آموخته ی کارگردانی تئاتر و هنرمند خوزستانی به همت انتشارات آفرینش مهر، مینا امیری مهر نمایندگی اهواز به چاپ رسیده و در عرصه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به حضور علاقمندان عرصه ادبیات نمایشی ارائه شد.

نمایشنامه‌های بر «ارابه خدایان»،«در گردونه آتش»،«آه رستم و اسفندیار بی پناه» به صورت مجزا و تحت قالب یک سه گانه با عنوان افسانه‌ی آتش آگاهی ارائه گردید.

نمایشنامه «بر ارابه خدایان» با کارگردانی نویسنده در سومین جشنواره تئاتر سوره در سال ۱۳۷۳ برنده ۱۱ جایزه شد. نمایشنامه «در گردونه آتش» در چهاردهمین جشنواره تئاتر فجر نیز با کارگردانی نویسنده در سال ۱۳۷۴ در تالار وحدت به روی صحنه رفت.
سه نمایشنامه دیگر این نویسنده با نام‌های «آذرمهر»،«گرگ بیابان» بر اساس رمانی به همین نام از هرمان هسه نویسنده مشهور آلمانی و «بیدارشو هملت» نیز به همراه سه گانه‌ی قبلی نیز به چاپ رسیده و در دسترس عموم قرار گرفت.
رمان «گرگ بیابان» برای اولین بار در جهان توسط یک هنرمند خوزستانی به صورت نمایشنامه در آمده است که در سال ۱۳۸۳ در تهران با کارگردانی نویسنده به روی صحنه رفته است.
برای تهیه مجموعه‌ی نمایشنامه‌ها به سایت و یا درگاه اینستاگرام انتشارات آفرینش مهر و نویسنده مراجعه بفرمایید.

گفتنی است طراح جلد شش نمایشنامه بیتا حسنی است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران