در حال بارگذاری ...
توسط گروه تئاتر شهر انجام شد

اجراخوانی نمایش «غلاف قلم» در اهواز

اجراخوانی نمایشنامه «غلاف قلم» توسط گروه تئاتر شهر و شورای فرهنگی و روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان در اهواز اجرا شد.

به گزارش تئاتر خوزستان اجراخوانی نمایش «غلاف قلم» نویسندگی و کارگردانی سیدمنصور ناصری کاری از گروه تئاتر شهر اهواز به سرپرستی حسن سلیمی فر روز یکشنبه 4 اردیبهشت ماه 1401 ساعت 11 صبح هم زمان با ایام شهادت حضرت علی (ع) در سالن آمفی تئاتر سازمان آب و برق خوزستان اجرا شد.

در این نمایش مینا پیریان، پیمان طالبی و عزیز زنگنه به عنوان بازیگر ایفای نقش کردند.

سایر عوامل نمایش «غلاف قلم» عبارتند از: حسن سلیمی فر (سرپرست گروه)، حسن موگویی، علیرضا موگویی، کاوه شکری و بابک سلیمی (موسیقی)، کاوه شکری (مداح) و محمد طاهری (اسپیشال افکت).

در خلاصه اجرا خوانی نمایش «غلاف قلم» آمده است: فردی در روز ۲۱ ام ماه رمضان سال ۴۰ هجری برای به شهادت رساندن مولا علی (ع) راهی کوفه شده . او با اسب و یراق و سرتا پا مسلح کمر همت به کشتن علی (ع) بسته است. در بیابانهای بیرون از شهر کوفه دو نفر که یگدیگر را نمی بینند در کناری آتشی به انتظار نشسته اند. فرد قبل از ورود به شهر با آن دو مواجه می شود. پس از لختی مکث و گفتگو قصد خود را می گوید و آن دو او را آگاه می سازند که آنها از قصد او آگاهند و به سفارش مولایشان علی (ع) در انتظار او ایستاده اند. او خود را منتقم خون پدر که به دست علی(ع) کشته شده است می داند. مکان محل کشته شده پدر اوست و آن دو شرح ماجرا برای آن جوان می گویند و جوان در می یابد که قاتل پدر او کسی جز معاویه نیست . پس لباس از تن در می آورد و در میابیم که او نه مردی جنگی بلکه نویسنده ای است که اکنون در حال نوشتن اصل واقعه است که به ناگاه …..

اجراخوانی «غلاف قلم» توسط گروه تئاتر شهر اهواز و انجمن هنرهای نمایشی اهواز و به سفارش شورای فرهنگی و روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان تولید و اجرا شد.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی
نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی

آرزو کهوازی* نمایشنامه آرش نوشته بهرام بیضایی با تمام متون و روایت هایی که تا کنون پیرامون اسطوره آرش کمانگیر نوشته و یا سروده شده، متفارت است. تفاوت به معنی واقعی واژه متفاوت!ما در این متن با موقعیت ...

|

نظرات کاربران