در حال بارگذاری ...
پیام معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی:

تولید نمایش یک مشارکت اجتماعی فرهنگی و خردجمعی

ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر پیام تبریکی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، ناصر چنانی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت روز هفتم فروردین روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر گفت: ارتباط و تعامل میان عوامل تولیدی نمایش و همچنین ارتباط هنرمندان با مخاطب از لایه های مختلف جامعه نویدبخش ایجاد جهشی فکری و فرهنگی، پرسشگری و اندیشه ورزی به بهانه تولید یک اثر نمایشی در سطح جامعه است.

در متن پیام ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آمده است:

تئاتر، هنری برای انسان‌سازی است تا مخاطب را در مواجهه با درد و رنج و تلخ‌کامی و خصلت‌های زشت و پلید بشری به دوستی و ایمان و نیکی و آگاهی سوق دهد. هر واقعه این جامعه و رفتار مردم بستر مضمون آثار نمایشی بوده و اثری موفق خواهد بود که بتواند زبان حال و خواسته این مردم باشد. تئاتر فقط برای سرگرمی نیست و نمایشی که به مخاطب خود فکر و آگاهی می‌دهد هنری بااصالت است که می‌تواند زندگی ما را یک گام به جلو هدایت کند. در جهان صحنه باید دنیایی را بسازیم به دور از غم و رنج و خشونت که صلح و امید و زیبایی را نشر ‌دهد.

هنرهای نمایشی به دلیل زنده بودن تاثیر عمیقی بر اندیشه، ذهن و روان مخاطب برجای می گذارند و از دگرسو تولید هر اثر نمایشی به گونه ای تمرین یک مشارکت اجتماعی فرهنگی و خردجمعی است. بدین معنا که ارتباط و تعامل میان عوامل تولیدی نمایش و همچنین ارتباط هنرمندان با مخاطب از لایه های مختلف جامعه نویدبخش ایجاد جهشی فکری و فرهنگی، پرسشگری و اندیشه ورزی به بهانه تولید یک اثر نمایشی در سطح جامعه است.

اینجانب در آغار سال نو و قرن نو، روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر را به عنوان نماد روزهای همیشگی این هنر فاخر، با عشق و امید فراوان مبارک می‌دانم و با آرزوی نیک‌ترین روزگار برای خوزستان عزیز، امیدوارم جامعه هنرمندان تئاتر استان خوزرستان همواره در کنار مردمان با فرهنگ این خطه ماندگار بوده و آن‌چه بر صحنه بزرگ و همیشگی تئاتر خوزستان شکل می‌گیرد فرصتی برای نمایش چهره توانمند و زیبای خوزستان عزیز و چراغ روشن و پرفروغ آینده برای نیل به جهان مهر و دوستی باشد.

ناصر چنانی

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

 

به گزارش تئاتر خوزستان هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید به مناسبت این روز جشن هایی در سراسر کشور برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران