در حال بارگذاری ...
توسط گروه تئاتر آئین مردم؛

اجراهای تئاتر خیابانی راهیان نور در خوزستان آغاز شد

اجرای تئاترهای خیابانی در جمع کاروان های راهیان نور از سوی گروه تئاتر «آئین مردم» در مناطق و یادمان های عملیاتی دفاع مقدس استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش تئاتر خوزستان، اجرای چهار تئاتر خیابانی در جمع کاروان های راهیان نور از سوی گروه تئاتر «آئین مردم» به سرپرستی مصطفی بوعذار از 22 تا 29 اسفندماه 1400 در مناطق و یادمان های عملیاتی دفاع مقدس استان خوزستان آغاز شد.

گروه تئاتر «آئین مردم» اولین گروه نمایشی است که در سال‌های ابتدایی شروع اعزام کاروان های راهیان نور، اجراهای تئاتر خیابانی و محیطی را در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان در کارنامه خود دارد.

امسال نیز از ۲۲ اسفندماه 1400 همزمان با گرامیداشت روز شهدا با اجرای ۴ نمایش خیابانی و محیطی در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان همچون «گلزار شهدای هویزه»، «یادمان شهدای نهر خین»، «موزه جنگ خرمشهر» و «یادمان شهدای شلمچه» میزبان زائران مناطق عملیاتی و کاروان‌های راهیان نور هستند.

در این اجراها که ۲۲ اسفند از گلزار شهدای هویزه آغاز شده است، نمایش‌های خیابانی و محیطی «پناهنده» و «قهرمان شما کیه؟»، پرفورمنس «سرداران بی نشان» و «سرباز وطن» با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه شدند.

«مصطفی بوعذار» مدیر گروه تئاتر «آئین مردم» گفت: جریان عظیم و مردمی راهیان نور در خوزستان فرصتی کم نظیر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدای شاخص استان است و بخشی از هنرمندان این گروه عضو پرافتخارخانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند که در این دوره از اجراهای راهیان نور حضوری فعال دارند.

وی گفت: با این وجود هنرمندان گروه تئاتر «آئین مردم» بر اساس اعتقاد و بضاعت موجود و همچنین تولیدات انجام شده گروه، چهار نمایش را برای اجرا در ۴ یادمان دفاع مقدس خوزستان طراحی و برنامه‌ریزی کرده و اجراهای این گروه تئاتر تا پایان اسفندماه 1400 در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه دارد.




مطالب مرتبط

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان لازمه اثرگذاری جریان‌های فرهنگی را پیوست رسانه‌ای آن جریان عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب می‌شود علاوه بر اینکه آن جریان به مردم شناسانده و معرفی شود از تاثیرگذاری بیشتری نیز برخوردار باشد.

|

نظرات کاربران