در حال بارگذاری ...
با برگزاری آیین اختتامیه انجام شد

معرفی برگزیدگان پنجمین جشنواره تئاتر دورق شادگان

آیین اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر دورق در فرهنگسرای ملافاضل سکرانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مدیران و هنرمندان شهرستان و استان برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، آیین اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر دورق شادگان با حضور مدیران استان و شهرستان شادگان و هنرمندان تئاتر گروه های نمایشی شرکت کننده و هنرمندان شهرستان شادگان روز پنج شنبه 20 اسفندماه 1400 در فرهنگسرای ملافاضل سکرانی با معرفی برگزیدگان بخش نمایشنامه نویسی و بخش تئاتر صحنه ای برگزار شد.

در این آیین اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر دورق شادگان صابری پور فرماندار شادگان با تاکید بر اهمیت فرهنگ و هنر و فرهنگ‌سازی در جوامع و نیاز بشری به مقوله هنر از هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره قدردانی کرد.

همچنین در این مراسم امام جمعه شهرستان شادگان حجت‌الاسلام و المسلمین منصوری با اشاره به استقبال عموم شهروندان از این جشنواره به استمرار این رویداد و همت بالای هنرمندان تاکید کرد و گفت: تئاتر در شادگان نهادینه شده است و لازم است از هنرمندان نوجوان و به تربیت آنها توجه بیشتری داشته باشیم.

در این مراسم سلمان روشن‌زاده، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شادگان، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در ستاد برگزاری این جشنواره گفت: درکنار اجراهای موفق هنرمندان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نقد وبرسی را داشتیم و از عموم هنرمندان و شرکت‌کنندگان تقدیر و تشکر می‌نمایم.

جلسات نقد و بررسی نمایش های اجراشده هر روز صبح توسط عبدالرضا سواعدی و عادل کروشاوی و همچنین کارگاه های آموزشی در فاصله بین نمایش ها توسط مصطفی بوعذار برای هنرمندان حاضر در جشنواره برگزار شد.

در ادامه این مراسم مصطفی بوعذار، داور پنجمین جشنواره تئاتر صحنه‌ای دورق، در قالب قرائت بیانیه به موضوع آموزش صحیح و حرفه‌ای هنرمندان و بسترسازی شکوفایی استعداد هنرمندان توسط مدیران شهرستان شادگان تاکید کرد.

در ادامه هیات داوران عبدالرضا سواعدی، عادل کروشاوی و مصطفی بوعذار پس از مشاهده آثار نمایشی، برگزیدگان پنجمین جشنواره تئاتر دورق شادگان را به شرح زیر معرفی کردند.

بخش تئاتر صحنه‌ای

در بخش نمایشنامه نویسی تئاتر صحنه ای رتبه سوم مشترک شامل جایزه نقدی و لوح تقدیر به کریم نیازمهر برای نگارش نمایشنامه «النوخذه» و علی آلبوم‌نعیم نویسنده نمایش «۳۶۹» تعلق گرفت و تقی البوخنفر برای نمایشنامه «موعد فی الساعه صفر» رتبه دوم را کسب کرد و رتبه اول نویسندگی شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ابراهیم حبیبی برای نگارش نمایشنامه «سیف نصره» اهدا شد.

در بخش طراحی صحنه هیت داوران پنجمین جشنواره تئاتر دورق وحید سامانیان را به عنوان طراح برگزیده این بخش برای نمایش «عنیف» معرفی کردند و در بخش موسیقی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به گروه موسیقی نمایش «۳۶۹» تعلق گرفت.

در بخش طراحی لباس تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمد حبیبی برای طراحی لباس نمایش «عنیف» اهداء شد.

در بخش طراحی بروشور رتبه برگزیده نیز به زینب معاوی برای نمایش «عنیف» اختصاص یافت.

در بخش نورپردازی هیات داوران با تقدیر ویژه برای نورپردازی نمایش‌های شرکت‌کننده در جشنواره، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به عباس جمیلیان اهدا کردند.

در بخش بازیگری زن هیات داوران رتبه اول بازیگری زن شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به مریم زرگانی برای بازی در نمایش «موعد فی الساعه صفر» اهدا کردند و رتبه دوم به زینب خالدی برای نمایش «عنیف» تعلق گرفت و مکیه منصوری برای بازی در نمایش «۳۶۹» و فاطمه معتوقی برای نمایش «سیف نصره» به صورت مشترک رتبه سوم بازیگری زن را دریافت کردند.

در بخش بازیگری مرد هیات داوران با معرفی برگزیدگان بخش بازیگری مرد از داوود منیعاوی بازیگر نمایش «۳۶۹» و محمود مقدم برای بازی در نمایش‌های «النوخذه» و «۳۶۹» به صورت مشترک برای رتبه سوم تقدیر کردند و هاشم عساکره نیز بازیگر در نمایش «۳۶۹» رتبه دوم را به خود اختصاص داد و تندیس جشنوار، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه اول بازیگری مرد به عبدالله توحیدی برای بازی در نمایش‌های «النوخذه» و «۳۶۹» تعلق گرفت.

در بخش کارگردانی رتبه سوم به صورت مشترک به عبداله شاهوردی کارگردان نمایش «النوخذه» و تقی آلبوخنفر کارگردان  نمایش «موعد فی الساعه ساعت صفر» اهدا شد و رتبه دوم کارگردانی به محمد حبیبی برای نمایش «عنیف» اختصاص یافت و رتبه اول کارگردانی شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به  ابراهیم حبیبی برای نمایش «سیف نصره» به عنوان اثر برگزیده پنجمین جشنواره تئاتر دورق از سوی هیات داوران بخش صحنه‌ای معرفی شد.

بخش نمایشنامه نویسی

داوران بخش نمایشنامه نویسی متشکل از سیدصادق فاضلی، عبداله حلیات و ناصر میاحی پس از قرائت بیانیه هیات داوران توسط عبداله حلیات، هیچ یک از آثار را در خور رتبه اول ندانست و رتبه دوم نویسندگی را به علی محمود نویسنده نمایشنامه «یک فنجان آرامش» و رتبه سوم نویسندگی را به عیسی دایخ زاده نویسنده نمایشنامه «اولاد العم» اختصاص دادند.

پنجمین جشنواره تئاتر دورق شادگان به دبیری علی درفش از 17 تا 20 اسفندماه 1400 به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی شادگان و سایر ادارات و نهادهای شهرستان شادگان در فرهنگسرای ملافاضل سکرانی برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران