در حال بارگذاری ...
معرفی آثار منتخب نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی نشر آماره

سه نمایشنامه از خوزستان به مرحله نهایی جشنواره نشر آماره راه یافتند

سه نمایشنامه از استان خوزستان در میان بیست و هشت نمایشنامه به مرحله نهایی نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی نشر آماره راه یافتند.

به گزارش تئاتر خوزستان شورای ارزشیابی بخش ادبیات نمایشی نشر آماره پس از بررسی ۱۰۲ نمایشنامه رسیده به این جشنواره، ۲۸ نمایشنامه را جهت مرحله نهایی نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی نشر آماره انتخاب نمودند که سه اثر از نمایشنامه نویسان استان خوزستان در میان آثار راه یافته به مرحله نهایی حضور دارند.

سه نمایشنامه زیر از نمایشنامه نویسان شهرستان های باغملک و بهبهان استان خوزستان به شرح زیر به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند:

1) نمایشنامه «تقدیم به کسی زیر لاک غلط‌گیر» / نویسنده: امیر امیری / استان خوزستان / شهرستان باغملک

2) نمایشنامه «جمجمه‌ات را به خدا بسپار» / نویسنده: مجتبی مقدم / استان خوزستان / شهرستان باغملک

3) نمایشنامه «تصنیف اختر» / نویسنده: فهمیه مدحتی / استان خوزستان / شهرستان بهبهان

محسن عظیمی دبیر این جشنواره در خصوص شکل انتخاب آثار گفت: تمامی آثار رسیده به جشنواره بدون نام نویسنده، کدگذاری شده و در اختیار هیئت انتخاب قرار گرفتند .پس از بررسی آثار منتخب مرحله‌ نخست، هیئت انتخاب مرحلهی نهایی، آثار برگزیده را انتخاب خواهند کرد. طبق برنامه اعلام‌شده در فراخوان، اردیبهشت‌ماه سال  1401 آثار برگزیده در اختتامیه‌ جشنواره اعلام شده و ضمن تقدیر از برگزیدگان، آثارشان توسط نشر آماره منتشر خواهد شد.

همچنین در مراسم اختتامیه این جشنواره، برنامهای برای بزرگداشت خسرو حکیم رابط در نظر گرفته شده که با حضور خود ایشان و رونمایی از آخرین اثرشان برگزار خواهد شد. اسامی هیئت انتخاب مرحله نهایی نیز به‌زودی اعلام میشود.




مطالب مرتبط

هم زمان با برگزاری آئین افتتاحیه جشنواره تئاتر 42

نمایشنامه نویس خوزستانی تقدیر بخش نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر را گرفت
هم زمان با برگزاری آئین افتتاحیه جشنواره تئاتر 42

نمایشنامه نویس خوزستانی تقدیر بخش نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر را گرفت

در آیین گشایش چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برگزیدگان بخش «نمایشنامه نویسی» معرفی شدند و نمایشنامه نویس خوزستانی موفق به کسب رتبه تقدیر این بخش شد.

|

نظرات کاربران