در حال بارگذاری ...
توسط انجمن هنرهای نمایشی برگزار شد

دهمین نشست جلسات پخش فیلم تئاتر در باغملک

دهمین نشست از جلسات پخش و نقد و بررسی فیلم تئاتر توسط انجمن هنرهای نمایشی شهرستان باغملک در تالار فردوسی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، دهمین نشست از جلسات پخش و نقد و بررسی فیلم تئاتر با پخش فیلم تئاتر «اتاق ورونیکا» به کارگردانی رضا ثروتی توسط انجمن هنرهای نمایشی باغملک روز جمعه 8 بهمن ماه 1400 در تالار فردوسی شهرستان باغملک برگزار شد.

در ابتدای این نشست هنرمندان در فضایی صمیمی و دوستانه به تماشای این اثر نشستند و پس از تماشای فیلم تئاتر، هنرمندان حاضر نظرات خود را در خصوص نمایش ارائه کردند.

در این جلسه مجتبی مقدم از هنرمندان تئاتر باغملک نمایش را از حوزه روان شناسی تشریح و تحلیل کرد و در ادامه مصطفی براتی کارشناسی ادبیات نمایشی و کارشناس ارشد بازیگری و مدیر جلسات نقد در خصوص نمایش نامه و کارگردانی اثر مطالبی را ارایه کرد.

براتی یادآور شد که گونه های مختلفی از نقد وجود دارد که ما در این نشست‌ها سعی کردیم نقد هرمنوتیک را سر لوحه قرار دهیم و تماشاگر را در ارائه نظر و تحلیل آزاد گذاشته ایم.

در ادامه این نشست جمشید خسروی کارشناس ارشد کارگردانی از هنرمندان تئاتر باغملک از هنرمندان خواست تا با تولید آثار نمایشی خود را و جایگاه خود را نشان دهند و گفت: هرکسی ممکن است یک متن نمایشی را به شیوه خود به اجرا ببرد.

خسروی در ادامه به تحلیل کارگردانی و هدایت بازیگر پرداخت و سایرین را در خصوص نگاه خود به نمایش به چالش کشید.

در پایان جلسه احسان نیکبخت رییس انجمن هنرهای نمایشی باغملک ضمن اشاره به کمبودهای موجود در برگزاری این نشست‌ها گفت: ما در این راه اهدافی را دنبال می کنیم و با تمام این کمبودها و نبود امکانات راه مان را ادامه می دهیم و از سایر هنرمندان می خواهیم که با شرکت در این گونه نشست‌ها انجمن را حمایت کنند و بطور خاص از پیشکسوت های تئاتر شهرستان که همیشه در جلسات خصوصی حامی انجمن بودند خواست ضمن حضور در این نشست‌ها ،جوانان را تشویق کرده و از تجربیات خود در اختیار هنرمندان و هنردوستان قرار دهند.

او همچنین اضافه کرد: انجمن هنرهای نمایشی به شدت علاقه مند به فعالیت هنرمندان در تولید آثار نمایشی است و از هرگونه تولید اثری حمایت خواهد کرد.

نیکبخت در قسمتی از صحبت‌هایش به قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص نظارت بر اجراهای آثار نمایشی پرداخت و اعلام کرد انجمن در این دوره به شدت به قوانین پایبند بوده و هنرمندان نیز باید تابع قوانین باشند.

او در خلال این جلسه به تجهیز و بازسازی پلاتو فرهاد پرداخت و گفت: ما با هزینه های شخصی و بدون گرفتن ریالی از نهادها و ارگان‌ها در حال بازسازی این پلاتو هستیم که می بایست اعضای محترم، انجمن هنرهای نمایشی شهرستان را یاری نمایند تا سریعتر به نتیجه دلخواه برسیم.

نشست های پخش و نقد و بررسی فیلم تئاتر توسط انجمن هنرهای نمایشی شهرستان باغملک هر دو هفته یکبار روز های جمعه در تالار فردوسی باغملک برگزار می شود.




مطالب مرتبط

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران