در حال بارگذاری ...
با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان برگزار شد؛

نشست هم اندیشی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با هنرمندان تئاتر باغملک

نشست مشترک شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان تئاتر شهرستان باغملک در محل دفتر شهردار باغملک برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان نشست شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر باغملک با رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر باغملک و جمعی از هنرمندان نمایش باغملک روز سه شنبه 25 آبان ماه 1400 در دفتر شهردار باغملک برگزار شد.

در ابتدای این دیدار احمدرضا زنگنه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک ضمن ابراز خرسندی از برپایی این نشست و تبریک به مناسبت انتخاب این عزیزان در جایگاه خدمت گفت: در ابتدای این نشست از هنرمندهای فقید شهید ابراهیم اسکندری، شهید خسرو هزاروند، شهید امید فرجی زنگنه، مرحوم حاج فرهاد زنگنه، مرحوم جعفر قنبری وکربلایی محمد سیفی زنگنه یاد کنیم امیدواریم با انتخاب انوشیروان بهرامی توسط اعضای محترم شورای اسلامی شهر، شاهد پیشرفت روز افزون فعالیت های فرهنگی هنری از سوی هنرمندان در باغملک باشیم و عرصه برای فعالیت هرچه بیشتر هنرمندان فراهم گردد.

زنگنه ضمن ارائه گزارشی از سابقه و فعالیت های هنرمندان باغملک از گذشته تاکنون اعلام کرد: این شهر هنرمندان زیادی را در خود پرورانیده و در حال حاضر نیز شاهد فعالیت های بسیاری درحوزه فرهنگی و هنری و به خصوص هنر نمایش هستیم که آخرین آن افتخار آفرینی در پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان و پذیرفته شدن در بیستمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی تهران رقم خورده است.

وی سپس از کمبود فضای فیزیکی و وجود بسترهای لازم جهت عرضه و اجرای فعالیت های هنری در باغملک اشاره کرد.

در ادامه این نشست احسان نیکبخت رئیس دفتر انجمن هنرهای نمایشی باغملک و عضو انجمن شعرا و نویسندگان، برپایی این قبیل نشست ها را به فال نیک گرفت و ضمن ارائه گزارشی از وضعیت گروه های نمایشی باغملک گفت: اعضای انجمن هنرهای نمایشی در قالب دو گروه ثبت شده رسمی و چندین گروه غیر رسمی در حال فعالیت بوده که بطور مستقیم ۳۰۰ عضو و به طور غیر مستقیم تا ۸۰۰ عضو را شامل می شوند که از بین این گروه ها دو گروه منگشت و عرفان در سامانه استقرار گروه های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده اند.

وی سپس به دو رویداد مهم فرهنگی هنری در شهر باغ ملک اشاره کرد اظهار کرد: باغملک دارای دو جشنواره ملی و استانی است که جشنواره استانی تئاتر خیابانی شناسنامه تئاتر باغملک در سطح استان و کشور است و لیکن به دلیل عدم تخصیص بودجه از درون شهرستان و در این دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا راکد مانده اند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی باغملک ضمن تاکید بر بستر سازی مناسب به لزوم فرهنگ سازی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی و معضلات زندگی شهری و آموزش حقوق شهروندی تصریح کرد: انجمن هنرهای نمایشی و هنرمندان باغملک آمادگی و پتانسیل این را دارند که در کنار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان اتاق فکر و تیم مشورتی برای ایده پردازی در خصوص زیباسازی در سطح شهر و مبلمان شهری و المان های شهری و همچنین توانایی ساخت آثار هنری و نمایشی در خصوص معضلات شهری کمک کنند.

سپس هنرمندان حاضر در جلسه به بیان انتظارات، توقعات و لزوم تعامل میان شهردار و جامعه هنری تأکید کردند.

در ادامه انوشیروان بهرامی شهردار باغملک ضمن خوش آمد گویی به هنرمندان بیان داشت: از روزی که این مسئولیت را قبول کردم در جهت زیبا سازی شهر و همچنین طراحی المان های شهری و نماد شهر با هنرمندان جلساتی را بر گزار نموده ام و نتایج خوبی نیز به دست آمده .

شهردار باغملک گفت: اهمیت دادن به هنر و فرهنگ سازی در جامعه امروز جایگاه ویژه ای دارد و با اشاره به این اصل مهم که شهرداری یک نهاد اجتماعی و فرهنگی است و می توان گفت در شرایط حاضر نقش فرهنگی و اجتماعی شهرداری های پر رنگ تر از سابق است و لیکن نهادهای مختلفی با فرهنگ سرکار دارند که متاسفانه شاهد موفیقت آنها نبوده ایم و متاسفانه بودجه های فرهنگی صرف موارد کلیشه ای و لزوما بی اثر از بعد تاثیر گذاری شده اند که اگر کارها صحیح انجام می شد مشکلات این گونه نبود و البته می شود کارهایی برای فرهنگ سازی از طریق هنر و بویژه نمایش و با زبان طنز تلخ بیان کرد که به طور نمونه به ساخت و سازهای غیر مجاز، رها نمودن احشام و دور زدن های قانون و ... اشاره نمود.

انوشیروان بهرامی در ادامه تصریح کرد: اعضای محترم شورای اسلامی شهر همه یا فرهنگی هستند یا به فرهنگ علاقه مند هستند و فرهنگ دغدغه اصلی اعضای شورای اسلامی شهر محسوب می شود و در این زمینه ظرفیت خوبی دارند.

در بخش پایانی این نشست یحیی سلمانوند ریاست شورای اسلامی شهر باغملک از تخصیص  بودجه فرهنگی خبر داد و گفت: این بودجه صرف کارهای فرهنگی، ساخت مساجد و مناسبت ها می شود و دخل و خرج این بودجه فرهنگی با شهرداری است.

سلمانوند در خصوص پیشنهادات مطرح شده در این نشست توسط هنرمندان اظهار کرد: این پیشنهادات روال اداری خود را طی خواهد کرد و شورای اسلامی شهر این نوید را می دهد که تمامی پیشنهادات ارائه شده مطرح و بررسی گردد.




مطالب مرتبط

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران