در حال بارگذاری ...
با اعلام دبیر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی

معرفی نمایش های روز چهارم سوگواره ملی تئاتر اربعین حسینی

طبق اعلام دبیر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی، در چهارمین روز این دوره از سوگواره دو نمایش خیابانی و هفت مجلس تعزیه خوانی در کلانشهر اهواز اجرا می شود.

به گزارش تئاتر خوزستان مصطفی بوعذار دبیر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با اعلام اجراهای روز چهارم سوگواره گفت: روز یکشنبه 4 مهرماه 1400 نمایش خیابانی «غریبه در شهر» به کارگردانی گروهی از شهرستان اهواز ساعت 18 در چهارراه سلمان فارسی، روبروی پاساژ آرین اجرا می شود و نمایش خیابانی «قصه گویی شب عاشورا» به کارگردانی مریم بندری از استان اصفهان شهرستان اصفهان از ساعت 19 در ابتدای خیابان آزادگان (ابتدای خیابان نادری) اجرا می رود و نمایش خیابانی «سرداران بی نشان» به کارگردانی اسحاق علیدادی از شهرستان اهواز ساعت 20 در میدان شهداء روبروی سینما ساحل اجرا خواهد شد.

بوعذار در خصوص اجراهای مجالس تعزیه در روز یکشنبه 4 مهرماه 1400 در سطح شهر اهواز گفت: مجلس «قافله عشق» به معین البکایی رشید امیری از شهرستان اهواز از ساعت 19 در پارک زیتون منطقه زیتون کارمندی اجرا می شود و مجلس تعزیه «علی اکبر(ع)» به معین البکایی محمدرضا دلایر از شهرستان آبادان از ساعت 19 در پارک دانشجوی شهرک دانشگاه و ساعت 21 در پارک گلهای گلستان، نبش سعدی اجرا خواهد داشت.

دبیر چهارمین سوگواره ملی تئاتر اربعین حسینی در ادامه اظهار کرد: در شب چهارم سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی، مجلس تعزیه «عاشورا» به معین البکایی رامین افشار از اهواز از ساعت 20 در آستان مقدس علی ابن مهزیار اهوازی اجرا می شود و مجلس تعزیه عربی «صوت السلاسل» به معین البکایی هاشم اهوازی از کارون از ساعت 20 در لشکر، بلوار قدس، پارک شهید سبحانی اجرا خواهد داشت و مجلس «شهادت امام حسین(ع)» به معین البکایی احمد خدادادی از استان خوزستان شهرستان شوش از ساعت 20 در سه راه باهنر، پارک صداقت اجرا خواهد شد.

وی افزود: آخرین مجلس تعزیه روز یکشنبه 4 مهرماه 1400 از ساعت 21 مجلس «حضرت قاسم(ره)» به معین البکایی حمیدرضا اسعدی از شهرستان اهواز در منطقه زیتون کارگری، مسجد حجت (عج) اجرا خواهد شد.

مصطفی بوعذار در پایان تصریح کرد: نمایش خیابانی «شبیه پدر» به کارگردانی مجتبی لاله زاری در شهر یزد و نمایش عربی «دموع السیف» کاری از عبدالعظیم عساکره در شهر چمران استان خوزستان اجرا می شود.

 

چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی به دبیری مصطفی بوعذار توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با مشارکت معاونت و سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اهواز و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای ایران، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان و کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی از 1 الی 5 مهرماه 1400 در یازده نقطه کلانشهر اهواز در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان لازمه اثرگذاری جریان‌های فرهنگی را پیوست رسانه‌ای آن جریان عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب می‌شود علاوه بر اینکه آن جریان به مردم شناسانده و معرفی شود از تاثیرگذاری بیشتری نیز برخوردار باشد.

|

انجمن تعزیه و شبیه خوانی سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان منتشر کرد؛

فراخوان اولین سوگوار استانی تعزیه و شبیه خوانی «از محراب تا معراج»
انجمن تعزیه و شبیه خوانی سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان منتشر کرد؛

فراخوان اولین سوگوار استانی تعزیه و شبیه خوانی «از محراب تا معراج»

فراخوان اولین سوگواره استانی تعزیه و شبیه خوانی «از محراب تا معراج» برای برگزاری در ماه مبارک رمضان در استان خوزستان منتشر شد.

|

نظرات کاربران