در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان خبرداد:

آمادگی انجمن هنرهای نمایشی اهواز برای تولید و اجرای آثار نمایشی

حمیدرضا سالاروند رئیس انجمن هنرهای نمایشی اهواز در اولین نشست چهارشنبه ها با تئاتر از آمادگی این انجمن برای آغاز فعالیت های نمایشی برای اجرا و عرضه در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر خوزستان، اولین نشست «چهارشنبه ها با تئاتر» کلانشهر اهواز با موضوع « تئاتر، کرونا، پساکرونا- چالش ها و ظرفیت ها» از طرف انجمن هنرهای نمایشی اهواز روز چهارشنبه 2 تیرماه 1400 بعد از قریب به 18 ماه تعطیلی و با رعایت کامل موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در تالار آفتاب اهواز برگزار شد.

حمیدرضا سالاروند رئیس انجمن هنرهای نمایشی اهواز در خصوص برگزاری این سلسله نشست ها گفت: نشست های چهارشنبه ها با تئاتر از مدت ها پیش برنامه ریزی شده که به علت وضعیت قرمز کرونا در اهواز برگزاری مستمر آن به تاخیر می افتاد.

سالاروند افزود: همان گونه که مستحضرید فعالیت هنرهای نمایشی از طرف ستاد کرونا کشور در مشاغل گروه دو قرار گرفت و پس از اعلام وضعیت نارنجی و بهتر شدن اوضاع از اردیبهشت ماه بصورت مستمر جلسات مجمع تئاتر اهواز و تمرینات و تولیدات گروهای نمایشی پیگیری شد و همچنین پس از بررسی و تبادل نظرها مدیریت جلسات «چهارشنبه ها با تئاتر» به هنرمند فعال و توانمند سیدمنصور ناصری واگذار شد که ایشان با همکاری عزیز زنگنه از هنرمندان قدیمی اهواز، اولین جلسه را با حضور عموم هنرمندان تئاتر آغاز کردند.

سید منصور ناصری مدیر جلسات «چهارشنبه ها با تئاتر» در خصوص هدف این جلسات گفت: ارتقا سطح دانش هنرمندان تئاتر، ایجاد تعامل و همدلی و نزدیکی هرچه بیشتر هنرمندان پس از یکسال و نیم تعطیلی تالارها و مراکز فرهنگی است.

ناصری افزود: پخش فیلم تئاتر، نقد و تحلیل آثار نمایشی، موضوعات تخصصی حوزه تئاتر، نمایشنامه خوانی، اجرای قطعات کوتاه نمایشی و همچنین تریبون آزاد برای بحث در مورد تئاتر اهواز و بررسی مسائل و مشکلات از دیگر اهداف نشست ها «چهارشنبه با تئاتر» است. ‌

 در این نشست سیدمنصور ناصری مدیر نشست های «چهارشنبه ها با تئاتر» با همراهی عزیز زنگنه به بررسی اجراهای تئاتر در زمان پاندمی و پساپاندمی پرداخته و با ذکر انواع شیوه های اجرا متناسب با شرایط دوران قرنطینه به چالش ها و آسیب ها از یک سو و از سوی دیگر به ظرفیت ها و فرصت هایی که این پاندمی ایجاد کرده پرداخت و ضعف سیستم های سخت افزاری خصوصا فضای دیجیتال در کشور را مانعی برای گسترش اجراهای آنلاین ذکر نمود و گران بودن تولید این گونه آثار و عدم حمایت بخش خصوصی و دولتی را از دلایل عمده عدم اقبال تئاتر در توفیق به خدمت گیری ظرفیت های فضای مجازی و دیجیتال دانست و هنرمندان حاضر در جلسه نظرات خود را در این باب عنوان کردند.

در پایان اولین نشست «چهارشنبه ها با تئاتر» حمید سالاروند رییس انجمن هنرهای نمایشی اهواز در بخش گفتگوی آزاد به سئوالات و نقدهای حاضرین پاسخ داد و به درخواست هنرمندان در خصوص اهمیت و تولید تئاتر خیابانی در شرایط موجود کرونا و همچنین اجرای آثار نمایشی در فضای باز و در اختیار قرار دادن امکانات موجود جهت باز تولید آثار نمایشی موفق و ارائه به سایت ها و پخش در فضای مجازی از طرف انجمن هنرهای نمایشی اهواز اعلام آمادگی کرد.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی
نگاهی به نمایش «آرش؛ روایتی دیگر» به کارگردانی سیدصادق فاضلی

پیوند میان اسطوره و نمایش و زندگی

آرزو کهوازی* نمایشنامه آرش نوشته بهرام بیضایی با تمام متون و روایت هایی که تا کنون پیرامون اسطوره آرش کمانگیر نوشته و یا سروده شده، متفارت است. تفاوت به معنی واقعی واژه متفاوت!ما در این متن با موقعیت ...

|

نظرات کاربران