در حال بارگذاری ...
پیام شهردار بهبهان به رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان؛

مدیریت شهری با نگاه فرهنگی و هنری معنا پیدا می کند

شهردار بهبهان شهر خلاق هنرهای نمایشی کشور به مناسبت برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان علیرضا بهادری شهردار بهبهان شهر خلاق هنرهای نمایشی کشور به مناسبت برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

هنر نمایش، با قدمت دیرینه‌اش، پیام خود را بی‌پروا و با بیانی شیوا مطرح می‌کند، و کماکان به عنوان هنری فاخر، نفس می‌کشد. اما، هنر نمایش نیز مانند سایر هنرها، نیازمند مخاطب است؛ مخاطبی که در زندگی پرمشغله امروزی، وقت کمی دارد و باید هر روز، هزاران هزار تبلیغ را از سر بگذراند، تا شاید به آسودگی زندگی برسد.

تئاتر خیابانی به این اعتبار، بدون هیچ واسطه‌ای، بر راهِ عابر کوچه و خیابان قرار می‌گیرد و پیام خود را با بیانی رساء و با طرح مهمترین سئوال‌ها و دغدغه‌ها، به مخاطب عرضه می‌کند.

مخاطب، فارغ از هیچ‌ پیش‌زمینه‌ها با تئاتر خیابانی روبه‌رو می‌شود و این‌جاست که اولین ارتباط شکل می‌گیرد و حتی با کمترین برخورد زمانی با این مقوله، بینندة نمایش خیابانی، دست خالی، به راه خود ادامه نمی‌دهد.

و اما در این میانه نگاه مشتاق تمامی مردمان شهرهای خوزستان در کوچه و خیابان و جای جای آن نشان شور و امید و آرزوهای روشن است. هنرمندان تئاتر خیابانی آئینه بایدها و نبایدها و حرف‌ها و زمزمه‌های آشنا و دور خواهند شد در این دایره پرشوق و محبت.

بدون شک مدیریت شهری با نگاه فرهنگی و هنری معنا پیدا می کند و مردم در جای جای شهر باید هنر را ببینند و حس کنند و تئاتر خیابانی یکی از بی واسطه ترین هنرها برای ارتباط مردم و هنر است.

برای رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان افتخاری بزرگ است که به نام سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است تا هنرمندان متعهد در گوشه گوشه شهرهای این استان یاد و خاطره آن بزرگمرد را گرامی بدارند.

قدردان همه مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و روسای ادارات شهرستان ها، دبیر محترم رپرتوار تئاتر خیابانی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و دفاتر شهرستان ها و تمامی هنرمندان مردمی تئاتر خیابانی استان خوزستان هستم.

علیرضا بهادری

شهردار بهبهان

 

رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهبهان به دبیری ساسان شکوریان از 4 تا 8 خردادماه 1400 در ده شهرستان استان خوزستان به طور هم زمان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان لازمه اثرگذاری جریان‌های فرهنگی را پیوست رسانه‌ای آن جریان عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب می‌شود علاوه بر اینکه آن جریان به مردم شناسانده و معرفی شود از تاثیرگذاری بیشتری نیز برخوردار باشد.

|

نظرات کاربران