در حال بارگذاری ...
با حضور مدیران و هنرمندان تئاتر خیابانی استان خوزستان؛

پوستر رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان رونمایی شد

با حضور معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دبیر رپرتوار و مدیران و هنرمندان تئاتر استان خوزستان از پوستر رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، آیین رونمایی از پوستر رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ساسان شکوریان دبیر رپرتوار تئاتر خیابانی خوزستان، نسرین بیگدلی رئیس اداره هنری، آرش سهرابی کارشناس تئاتر و ناظهر هنری رپرتوار، علی بنائیان و حمیدرضا سالاروند اعضای هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، سعید نگراوی مدیر کانون تئاتر بومی و دبیر جشنواره تئاتر عربی و جمعی از هنرمندان پیشکسوت و تئاتر خیابانی استان خوزستان روز دوشنبه 3 خردادماه 1400 هم زمان با سالروز فتح خرمشهر در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تبریک سوم خرداد روز فتح خرمشهر گفت: بعد از کاهش محدودیت های کرونا در سطح استان خوزستا در تلاش هستیم تا فعالیت های هنری را آغاز نماییم که آغاز این فعالیت ها در سطح استان برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان است.

ناصر چنانی افزود: در رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان بر محله محور بودن اجراها تاکید داریم به این معنی که مناطقی که کمتر از فعالیت های هنری برخوردار هستند اجراهای خیابانی را به آن مناطق ببریم.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حساسیت انتخابات پیش رو در خردادماه اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر بسیار حساس و مهم است و باید برای انتخابات اختلاافات را کنار بگذاریم تا میزان مشارکت بالا رود و کمک کنیم تا بهترین فرد انتخاب شود و با همین رویکرد و محوریت محله محور بودن به منظور ایجاد نشاط و شادی اجراهای تئاتر خیابانی را در نقاط مختلف شهرستان های استان برگزار می کنیم.

در ادامه این مراسم ساسان شکوریان دبیر رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان ضمن ارائه گزارش کامل از روند برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان گفت: رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان با هدف حمایت از اجراهای عمومی تئاتر خیابانی برنامه ریزی شد که پس از انتشار فراخوان و ارسال آثار نمایشی و انجام مراحل بازبینی تعداد 13 گروه نمایشی از 10 شهرستان اهواز، امیدیه، اندیمشک، باغملک، بهبهان، بندرماهشهر، دزفول، سوسنگرد، شوشتر و مسجدسلیمان به مدت 5 روز از 4 تا 8 خردادماه 1400 تعداد 65 اجرا در سطح استان خوزستان خواهند داشت.

وی با تاکید بر محله محور بودن این رویداد هنری بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیل فعالیت های هنری طی 15 ماه گذشته، تلاش شده تا در محلات مختلف ۱۰ شهرستان مذکور این نمایش ها اجرا شوند.

شکوریان در پایان اظهار کرد: این رویداد نمایشی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهبهان و با همکاری و نظارت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفاتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان های میزبان برگزار می‌شود.

در بخش پایانی مراسم از پوستر رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان که توسط داریوش نیک محمدی گرافیست خوزستانی طراحی شده بود رونمایی و توسط حاضرین در مراسم امضاء شد.

فایل پوستر رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان در بخش ضمائم خبر قایل دریافت است.

 

رپرتوار تئاتر خیابانی استان خوزستان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دبیری ساسان شکوریان از 4 الی 8 خردادماه 1400 در ده شهرستان استان خوزستان برگزار می شود.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان لازمه اثرگذاری جریان‌های فرهنگی را پیوست رسانه‌ای آن جریان عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب می‌شود علاوه بر اینکه آن جریان به مردم شناسانده و معرفی شود از تاثیرگذاری بیشتری نیز برخوردار باشد.

|

نظرات کاربران