در حال بارگذاری ...
پیام ناصر چنانی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

آرزوی قلبی ما فعالیت هنرمندان تئاتر و بازگشایی تالارهای نمایشی خوزستان است

معاون هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با انتشار پیامی هفتم فروردین، روز ملی هنرهای نمایشی را به پیشکسوتان، هنرمندان و دست اندرکاران تئاتر خوزستان تبریک گفت.

به گزارش تئاتر خوزستان، ناصر چنانی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی فعالیت مجدد هنرمندان تئاتر و بازگشایی تالارهای نمایشی استان خوزستان را آرزو کرد.

متن پیام ناصر چنانی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به شرح زیر است:

«آید بهار و پیرهن بیشه نو شود

نوتر برآورد گل اگر، ریشه نو شود

زیباست روی کاکل سبزت، کلاه تو

زیباتر آن که در سرت اندیشه نو شود

تئاتر، خَلق دشواری است که به خُلق و خوی جامعه‌ی خویش، چشم دارد و در زیبایی‌ها و زشتی‌هایی متولد می‌شود که بایدها و نبایدهای روزگارانند و به غنیمت این هنر کهن، «هست» و «نیست» می‌شوند. تئاتر، هماره جدال اهورا و اهریمن است و زادگاه آفرینش‌اش، فلسفه‌ی خیرخواهی و سعادت‌طلبی هنر است. ‌مجال معصومی که ‌جهان‌ را نو به نو می‌اندیشد و ‌جان می‌بخشد.

«روز ملی هنرهای نمایشی» ‌روز سزاواری است که به ستایش رنج‌های هنر تئاتر و نکوداشت دسترنج هنرمندانی برخیزیم که به راستی و درستی، روزی از روزهای نوروز به نام ارجمند تئاتر رقم خورده است و حکماً تقارن این دو تولد، گواه نوخواهی و نوآفرینی این هنر کهن خواهد بود.

در این یکسالی که بر احوال جهان بد و بدتر گذشت، بر هنرمندان تئاتر بسیار سخت گذشت و آرزوی قلبی ما خدمتگزاران این هنر در سال جدید، رفع بلای ویرس کرونا و آغاز فعالیت هنرمندان گرانسنگ تئاتر خوزستان و بازگشایی تالارهای نمایشی و عزت و سربلندی و موفقیت برای خانواده تئاتر خوزستان است.

اینجانب «روز ملی هنرهای نمایشی» که به حق شایسته ارزش و جایگاه هنرمندان تئاتر است را بر همه آنهایی که به تئاتر ارزش و اعتبار بخشیده و برای اعتلای تئاتر خوزستان تلاش می‌کنند تبریک می گویم و امیدوارم هنر نمایش با پایبندی به فرهنگ ملی و دانش هنری همچنان سربلند و پرامید خاک صحنه را از تن پیشینیان دور کرده و عاشقانه و پرامید به سوی روزهای بلند و روشن در آسمان هنر این سرزمین حرکت کند.

ناصر چنانی

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

 

به گزارش تئاتر خوزستان هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید به مناسبت این روز جشن هایی در سراسر کشور برگزار می‌شود.




نظرات کاربران