در حال بارگذاری ...
رییس انجمن هنرهای نمایشی استان عنوان کرد

نیاز یک میلیاردی تئاتر خوزستان

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان می‌گوید: برای تعمیر و تجهیز تالارها و پلاتوهای نمایشی این استان دست‌کم یک میلیارد تومان بودجه نیاز است.

به گزارش تئاتر خوزستان به نقل از ایسنا خوزستان محمد یاقوت‌پور با اعلام خبر فوق اظهار کرد: استان خوزستان از بسیاری جهات استان شاخص در زمینه هنرهای نمایشی در کل کشور است و شعار استان خوزستان همواره همراه تئاتر برای اهالی فرهنگ و هنر کشور نام آشنا است. این استان با بیشترین تعداد گروه‌های ثبت شده نمایشی در بین کل استان‌های کشور طبق آمار رسمی وزارت ارشاد در جایگاه نخست تئاتری است.

وی افزود: خوزستان با دارا بودن ۲۷ دفتر فعال انجمن هنرهای نمایشی در ۲۷ شهرستان استان در رتبه نخست انجمن‌های کشوری است.

یاقوت‌پور اظهار کرد: خوزستان با حمایت مدیران فرهنگی با برگزاری و میزبانی ۱۹ رویداد و جشنواره تئاتری در یک سال در گستره بین‌المللی و ملی و منطقه‌ای از جمله جشنواره بین‌المللی تئاتر اهواز، جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ، جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی، جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره آیینی سنتی تئاتر نرگس ارغون و جشنواره مونولوگ و رپرتوار سراسری تئاتر خیابانی با توجه به حضور حداکثری راهیان نور در خوزستان و... در رتبه نخست کشوری از حیث تعدد برگزاری رویدادهای فاخر نمایشی است.

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان خاطرنشان کرد: استان زرخیز خوزستان با دارا بودن هفت قومیت و زاد و بوم و فرهنگ از غنی‌ترین استان‌ها در بعد فرهنگ و هنر است و از حیث تعدد شب اجراهای نمایشی که طبق آمار مرکز هنرهای نمایشی کشور بیش از ۱۷۰۰ شب اجرای نمایش در یک سال داشته‌ایم و همچنین کثرت دانش‌آموختگان هنرهای نمایشی در جایگاه ویژه‌ای است که علاوه بر درخواست تخصیص بودجه‌ای جهت تعمیر و تجهیز تالارها و پلاتوهای نمایشی، خواستار افتتاح دانشکده تخصصی هنر و از جمله هنرهای نمایشی در خوزستان نیز هستیم تا شاهد پویایی هر چه بیشتر مبحث آموزش و پژوهش نمایش در استان نیز باشیم و چشم در راه حمایت و نگاه ویژه‌تر مسؤولان کشور به این استان سراسر مهد هنر نمایش هستیم.

او افزود: برخی از استان‌ها در سراسر گستره جغرافیایی‌شان یک زبان و گویش و یک فرهنگ جاری و ساری است و تولید یک اثر نمایشی خوراک فرهنگی اکثریت جامعه مخاطب را شامل می‌شود. اما در استان زرخیز خوزستان با هفت زاد و بوم و فرهنگ مقتضیات فرهنگی جامعه ایجاب می‌کند که تولیدات فاخر نمایشی برای جامعه مخاطبان فرهیخته استان در هر منطقه مختص همان زاد و بوم تولید و اجرای عموم شود.

یاقوت‌پور تاکید کرد: این مهم که برآورد هزینه‌ای لااقل یک میلیارد تومانی را طلب می‌کند، مستلزم حمایت ویژه‌تر مسؤولان کشوری است که انجمن پویای هنرهای نمایشی استان خوزستان بتواند هم در مبحث آموزش حرفه‌ای گروه‌های نمایشی و هم در مبحث حمایت از تولیدات فاخر و اجراهای عموم نمایشی و هم در مبحث برگزاری رویدادها و جشنواره‌های بین‌المللی و ملی نمایشی در اقصی نقاط استان پهناور خوزستان پویاتر از پیش در تعالی این هنر قدسی بر صحنه مقدس نمایش استان گام بردارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران