در حال بارگذاری ...
معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

جشنواره تئاتر استانی فرصتی برای تماشای شوق‌ و نگرش‌ هنرمندان

معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان، ناصر آریایی نیا معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

به گواه تاریخ، هنر نمایش در گونه‌های متفاوت، از آیین‌ها و سنت‌های نمایشی ایرانی تا صورت‌های نوین تئاتری، نقش بسزایی در هویت فرهنگی جامعه ما داشته است. تئاتر همواره تصویری از باورها و اندیشه‌های انسان‌ساز و تعالی‌بخش را در هیئت هنری شریف بازتاب داده است.

نهاد تئاتر را می‌توان سامان‌بخش وجدان جمعی، ‌امکانی آگاهی‌بخش و یکی از کوشش‌های اساسی نخبگان در شکل دادن ساختار مطلوب اجتماعی به شمار آورد.

این نهاد موثر شامل ارکانی است که گاهی کاستی یا توانایی آن، شاکله اجتماعی و فرهنگی جامعه را متاثر خواهد کرد. در این میان،‌ نظام‌های چهارگانه تولید، توزیع، حمایت و مصرف آثار نمایشی ستون‌های اساسی این نهاد را شکل داده‌اند و توانایی‌های هر کدام خصلت‌ها و هویت این هنر را تعیین می‌کنند.

از این منظر، فرصت برگزاری جشنواره‌ی تئاتر استان خوزستان، بهانه و فرصتی برای تماشای شوق‌ها، دلبستگی‌ها و پیوستگی‌های همه‌ی سلیقه‌ها و توانایی‌ها و نگرش‌های هنرمندان تئاتر خوزستان خواهد بود در روزگاری که بشر امروز در سراسر جهان هم چنان به تماشای تاخت و تاز ویروس کرونا، این مهمان ناشناخته جهان هستی نشسته است.

در سال 99 و با شیوع گسترده بیماری کرونا، اجراهای عمومی تئاتر در سراسر استان به حالت تعطیل درآمده است، اما برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان باعث شده تا چراغ هنر تئاتر و تولید نمایش در استان خوزستان همچنان پرنور روشن بماند و امید داشته باشیم که تولیدات تازه نمایشی را هر چه زودتر در صحنه های نمایش استان ببینیم.

تئاتر، خودِ زندگی است، هنرمندان نزدیک و دوردست امّا راه آشنای تئاتر خوزستان عزیز، این نکته‌ی معنی‌دار را زندگی کرده‌اند که: با بال شکسته پرکشیدن هنر است این را همه‌ی پرندگان می‌دانند

ناصر آریایی نیا

معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

 

سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان به دبیری آرش سهرابی از 4 تا 6 دی ماه 99 به صورت مجازی در سایت https://www.t4soo.com/ در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است
دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مطرح کرد:

سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره مطلوب است

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان با اشاره به بالا بودن سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره، از برگزاری این رویداد هنری از تاریخ 29 آبان تا 2 آذرماه سال جاری خبر داد.

|

نظرات کاربران