در حال بارگذاری ...
یادداشت سردبیر و هیئت تحریریه درگاه تئاتر خوزستان به مناسبت «روز ملی هنرهای نمایشی»؛

روز ملی هنرهای نمایشی فرصتی برای پاسداشت و احترام به هنرمندان تئاتر خوزستان

سردبیر و هیئت تحریریه درگاه تئاتر خوزستان در یادداشتی هفتم فروردین روز ملی هنرهای نمایشی ۹۹ را به هنرمندان تئاتر استان خوزستان تبریک گفتند.

به گزارش تئاتر خوزستان، ساسان شکوریان نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و سردبیر درگاه تئاتر خوزستان به همراه عباس کرم الهی، غزل بویری، سمیه مقدم، محمدرضا خردمند و ایمان شریفی اعضای هیئت تحریریه درگاه تئاتر خوزستان که چندین دوره به عنوان درگاه برتر و فعال تئاتر ایران معرفی شده است در یادداشتی مشترک به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی سال 99 این روز را به هنرمندان پرتلاش تئاتر خوزستان تبریک گفتند.

در متن این یادداشت آمده است:

در طی چند سال اخیر با توجه به نگاه جدی تر به حوزه تئاتر در کشور و استان خوزستان که البته با فراز و فرودهایی نیز همراه بوده است و تئاتر خوزستان توانسته در طی این مدت جهش رو به جلوی خوبی داشته باشد.

برگزاری رویدادهای نمایشی متعدد، رونق اجراهای عمومی در برخی نقاط استان، حضور موفق در جشنواره های کشور، برگزاری کارگاه های آموزشی و ... برخی از دستاوردهای تئاتر خوزستان در طی چند سال اخیر بوده است اما برای پویایی و رشد بیشتر، نیازمند نگاه ها، طرح ها و برنامه ریزی های منسجم تر و جدیدتری برای تئاتر خوزستان خواهد بود که این مهم با مشارکت همه هنرمندان دلسوز تئاتر خوزستان اعم از پیشکسوتان، روسای دفاتر انجمن های شهرستان ها، سرپرستان گروه های نمایشی، کارگردانان و صاحب نظران رقم خواهد خورد.

رسانه «درگاه تئاتر خوزستان» که اکنون پنجمین سال فعالیت مستمر و بدون وقفه خود را پشت سر می گذارد، همواره خود را همگام با هنرمندان تئاتر استان خوزستان دانسته و تلاش کرده که اخبار تمامی اجراهای عمومی گروه های نمایشی در سرتاسر استان، اتفاقات و اخبار جشنواره ها و رویدادهای نمایشی ملی و منطقه ای و استانی، گزارش های تصویری از اجراهای نمایشی و رویدادها و نشست های تخصصی، گفت و گو با اهالی تئاتر خوزستان و مدیران و افراد تاثیرگذار، یادداشت و نقد نمایش های روی صحنه اجراهای عموم و جشنواره ها، انتشار فراخوان های منتشره در سطح کشور و استان، اخبار حضور گروه های نمایشی استان در جشنواره های ملی و منطقه ای، انتشار گزارش برنامه های نمایشی استان و گزارش عملکرد دفاتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ها و گروه های نمایشی فعال استان و ... را به طور کامل در سایت پوشش داده و لینک اخبار منتشره را در صفحه اینستاگرام تئاتر خوزستان، کانال تئاتر خوزستان و گروه های تئاتری استان و کشور منتشر نماید تا بتواند گوشه ای از دغدغه هنرمندان تئاتر خوزستان در راه تولید آثار فاخر هنری شان را مرتفع کند و در این راه کسب چندین دوره درگاه برتر و فعال تئاتر ایران را مرهون و مدیون تلاش، اعتماد و همراهی همه اهالی تئاتر خوزستان با درگاه تئاتر خوزستان می داند.

درگاه تئاتر خوزستان در حالی روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر و تلاش صادقانه هنرمندان پرافتخار تئاتر خوزستان را پاس می دارد که در شرایط بحران کرونا به سر می بریم. اما زمان خیلی زودخواهد گذشت و باز هم شاهد اتفاقاتی خوب برای تئاتر فاخر خوزستان خواهیم بود و همه نمایش گران و نمایش بینان فهیم استان خوزستان دوباره چراغ سالن های تئاتر خوزستان را پرنور تر از قبل روشن خواهند کرد.

تلاش ما سربلندی تئاتر خوزستان است.

 

هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید و تا پیش از سال ۹۹ جشن‌هایی به مناسبت این روز در سراسر کشور برگزار می‌شد.




مطالب مرتبط

ساسان شکوریان، کارگردان خوزستانی:

متولیان تئاتر کشور، نسل جدید را به سمت نمایش ایرانی هدایت کنند
ساسان شکوریان، کارگردان خوزستانی:

متولیان تئاتر کشور، نسل جدید را به سمت نمایش ایرانی هدایت کنند

ساسان شکوریان، کارگردان راه‌یافته به جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی گفت در گوشه‌گوشه مناطق مختلف کشورمان ظرفیت‌های نمایشی بسیاری است و امیدواریم متولیان تئاتر کشور نسل جدید را به سمت نمایش ایرانی هدایت کنند.

|

نظرات کاربران