در حال بارگذاری ...
با اعلام مرحله بازخوانی طرح و ایده از سوی دبیرخانه؛

دو اثر از خوزستان در هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس پذیرفته شدند

با اعلام آرای مرحله بازخوانی طرح و ایده نمایش های خیابانی هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، دو اثر از استان خوزستان در این مرحله پذیرفته شدند.

به گزارش تئاتر خوزستان، آرای مرحله بازخوانی طرح و ایده هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس از سوی دبیر جشنواره اعلام شد و نمایش خیابانی «ماهک» به نویسندگی علیرضا داوری و کارگردانی غزل بویری کاری از گروه تئاتر ماتریوشکا از امیدیه و نمایش خیابانی «هارونک» به نویسندگی علی قاضی کاری از گروه تئاتر آریا از مسجدسلیمان در بخش نمایش های آئینی و سنتی جشنواره فوق پذیرفته شدند.

در این دوره از جشنواره ۲۷۰ طرح و ایده نمایشی از ۲۵ استان کشور در دو بخش موضوعی و آئینی و سنتی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که 82 طرح و ایده در بخش موضوعی و 38 طرح و ایده در بخش آئینی و سنتی پذیرفته شده است.
طبق اعلام دبیرخانه جشنواره کارگردانان باید حداکثر تا 20 دی ماه 1398 فیلم اثر خود را به دبیرخانه پست نمایند و نتایج بازبینی تا 30 بهمن ماه 1398 اعلام خواهد شد و جشنواره از 7 الی 10 فروردین ماه 99 برگزار می گردد.

فریندخت زاهدی، عضو هیات بازخوانی و بازبینی هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس به عنوان استاد دانشگاه، نویسنده و مدرس تئاتر، یکی از چهره های شناخته شده برای اهالی هنر و به خصوص هنرهای نمایشی با تخصص خیابانی است.
نادر برهانی مرند، از دیگر اعضای این هیات، یکی از چهره های شناخته شده ملی در عرصه تئاتر کشور است و این نویسنده و کارگردان مطرح تئاتر، به عنوان دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز انتخاب شده است.
همچنین سامان خلیلیان، به عنوان دیگر عضو هیات بازخوانی و بازبینی هفتمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، یکی از نویسنده ها و کارگردان های مطرح تئاتر در کشور محسوب می شود و مسئولیت دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی را نیز برعهده دارد.

بنا به همین گزارش نمایش خیابانی «ماهک» به کارگردانی غزل بویری از امیدیه از 1 الی 4 دیماه 98 در بخش خیابانی دومین جشنواره ملی تئاتر اهواز شرکت خواهد کرد و همچنین این نمایش در سومین جشنواره خانه بهار مشهد نیز پذیرفته شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران