در حال بارگذاری ...
داور اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز:

اهواز می‌تواند به پایتخت تئاتر خاورمیانه تبدیل شود

عطاالله کوپال داور اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز در حاشیه مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: اهواز می‌تواند به پایتخت تئاتر خاورمیانه تبدیل شود.

به گزارش تئاتر خوزستان، عطاالله کوپال نویسنده، استاد دانشگاه و داور اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز در آیین پایانی این جشنواره اظهار کرد: پیشنهاد می‌دهم که اهواز به پایتخت تئاتر خاورمیانه تبدیل شود و در واقع جایگاهی باشد برای میزبانی از کشورهای برادر و مسلمان و به نگینی بدل شود برای درخشش فرهنگ خاورمیانه.

داور نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز  با بیان این که  فرهنگ ایرانی این پتانسیل را دارد که در منطقه در خصوص امور فرهنگی به ویژه تئاتر پیشگام باشد یادآوری کرد: تئاتر در ایران سابقه‌ای جدی و تاریخی دارد و نمایش در ایران به چند هزار سال قبل برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: تئاتر به شیوه اروپایی چیزی حدود ١٠٠ سال است که در ایران به روی صحنه می‌رود. بنابراین بی‌شک ایران می‌تواند میزبان بسیار خوبی برای اهل فرهنگ و تئاتر باشد و راهی را که هیچ گاه سیاست نتوانست برای برقراری پیوند میان ملت‌ها و قلوب آنها هموار کند تئاتر توانست به خوبی هموارساز آن باشد.

 

اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز به دبیری ناصر چنانی از 1 الی 7 مردادماه 1397 در کلانشهر اهواز برگزار شد.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران