سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان منتشر کرد؛ / فراخوان سومین رویداد تئاتر «شبهای فیروزهای» استان خوزستان
انجمن تعزیه و شبیه خوانی سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان منتشر کرد؛ / فراخوان اولین سوگوار استانی تعزیه و شبیه خوانی «از محراب تا معراج»
نقدی بر نمایش «تو میمانی و چشمها» به کارگردانی رضا حیاتی از خوزستان حاضر در جشنواره مقاومت انتقام یا بخشش تئاتر خوزستان به نقل از ایران تئاتر- رضا آشفته: تو می مانی و چشم ها درباره برزخ انتقام و بخشش است؛ اینکه در جنگ تحمیلی باشی و در مقام یک اسیر جنگی و رزمنده ایرانی از ...
نقدی بر نمایش «مسجد سلیمان» نوشته کورش سروش پور؛ داستان یک شهر به گزارش تئاتر خوزستان، نمایش «مسجدسلیمان» به نویسندگی نبراس میرابیان و ایوب بختیاری و کارگردانی ایوب بختیاری کاری از گروه تئاتر نامیرا از ۲۲ مردادماه الی ۱۶ ...
نگاهی به نمایش «نفت دایناسورها را خورده است» نگاهی نمادین به نفت نمایش نفت دایناسورها را خورده است، نمایشی است ساده و بیتکلّف. اینکه زمانی نفت دایناسورها را خورده است و اکنون دایناسورها نفت را، تمثیلی است سیاسی و اجتماعی. ...
نگاهی به نمایش «سایکو» بر خلاف عرف همیشه، در این یاداشت از بروشور شروع میکنم. با تشکر از یادآوری علم سایبرنتیک، بازگویی و اهمیت آن در دستیابی به تصاویر ذهنی، چرا که تصویر ذهنی ...
نگاهی به نمایش «شیو»، نوشتهی علی دلپیشه بهکارگردانی حسین دیردار، شرکت کننده در اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز؛ اصرار بر گویش محلی تئاتر خوزستان - سید منصور ناصری: نمایش شیو سهگانهای از سه دورهی متأخر ایران است. نویسنده سعی در به تصویر کشیدن دوران جنگ، دوران پس از جنگ و دوران حاضر ما را دارد
نگاهی به نمایش «پسلرزههای نپتا» نوشتهی علی نبیپور به کارگردانی حسین اسدی از خارک، شرکت کننده در اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز؛ تمهیدات بصری برای دیالوگهای مطوّل تئاتر خوزستان - سیدمنصور ناصری: پسلرزههای نپتا، روایتگر سهگانهی سهقطره نفت خام است. قطرهی اول به زمان خلقت انسان میپردازد و از آیهی ۵۴ سورهی اعراف ...
نگاهی به نمایش «شهر در تصرف پدر» به کارگردانی رضا گشتاسب از یاسوج، شرکت کننده در اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز؛ نوشتن از دردهای مشترک صحنه و طراحی آن اولین برخورد مخاطب با اثر است. فعلِ مشاهده. صحنهی نمایش «شهر در تصرف پدر» همان صحنهی نمایش «کوچه مختار بود ساسان بود و سیمین» است، بیکم وکاست.
نگاهی به نمایش «فرنیچر» به کارگردانی عبدالرضا سواعدی از آبادان، شرکت کننده در اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز؛ برخورد دو منطق متضاد تئاتر خوزستان-مریم مقدم: داستان نمایش فرنیچر، حکایت دو دوست خانوادگی از طبقهی مرفه شرکت نفت آبادان است در دههی پنجاه. نمایش عرصهی برخورد شدید دو منطق و ...
نگاهی به نمایش «سون سی» به کارگردانی مجتبی راوش از کازرون، شرکت کننده در اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز؛ تعادلی مقبول میان بازی و وسایل صحنه تئاتر خوزستان-قاسم غلامحیدر: حلاوت مشاهدهی حرکتهای سادهی پیکانی روی صحنه، که چرخ هم ندارد و بعد ایفای نقشی که شبیه هیچکس نیست، اما بیانی و رفتاری بومی و ...
نگاهی به نمایش «مزون» به کارگردانی اصغر گروسی از شیراز، شرکت کننده در اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز؛ سنجاق کردن قطعاتی بدون ارتباط تئاتر خوزستان-قاسم غلامحیدر: ارتباط صمیمی و تعلیق زیبایی که در چند دقیقهی آغازین نمایش با مخاطب برقرار میشود و بازی خوب هر دو نقش زن و مرد که مخاطب را برای دیدن ...
نگاهی به نمایش « پرهی پروانهی پولادی » به کارگردانی نوید جعفری از شیراز، شرکت کننده در اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز؛ فضاسازیهای مطلوب در متنی دلپذیر تئاتر خوزستان - سید منصور ناصری: کارگردان اثر با استفاده از رنگ و نور در فضاسازی وقایع متن مطلوب عمل مینماید و آنچه این اثر را موفق میکند و مخاطب را ۸۵ دقیقه بر ...
نگاهی به نمایش «ن مثل نفت» نوشته و کار پژمان شاهوردی از بروجرد، شرکت کننده در اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز؛ کمدی نیشخند و تماشاگرگَردی تئاتر خوزستان - سید منصور ناصری: نمایش نون مثل نفت، از آن دسته نمایشهایی است که زمان را از دست مخاطب میرباید و چنان با هجمهای هولناک به آدمی یورش می برد که فرد ...