در حال بارگذاری ...
دکتر جوروند در آئین اختتامیه دومین همایش استانی نمایشنامه خوانی دفاع مقدس در بهبهان:

نباید اجازه داد تا گذشت زمان؛ دفاع مقدس را اسیر فراموشی کند

آیین اختتامیه دومین همایش استانی نمایش نامه خوانی «خط سرخ» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بهبهان برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان آیین اختتامیه دومین همایش استانی نمایش نامه خوانی «خط سرخ» ویژه دفاع مقدس با حضور دکتر جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناصر چنانی معاونت هنری و سینمایی اداره کل، مهندس مظفری فرماندار شهرستان بهبهان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و با حضور هنرمندان تئاتر استان خوزستان یکم مهرماه 1396 ساعت 20 در محل تالار آفاق بهبهان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی حاجی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن خوشامدگویی به مسئولین و هنرمندان شرکت کننده در دومین همایش استانی نمایشنامه خوانی دفاع مقدس «خط سرخ» از تلاش برگزار کنندگان این همایش تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه آئین اختتامیه عبداله تجلی آهنگساز و خواننده بهبهان دو قطعه موسیقی ویژه ماه محرم و یادمان شهدای مدرسه پیروز را برای حاضرین در مراسم اجرا کرد.

سپس تیزر تصویری نمایش های اجرا شده در دومین همایش استانی نمایشنامه خوانی «خط سرخ» پخش شد و در ادامه دکتر محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) و آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشتند.  

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشتند: هنرمندان و اصحاب قلم در روزگار امروزی با بهره بردن از کشف و شهود و الهامات رحمانی میتوانند پیوندی بین زمین و آسمان ها برقرار کنند.

ایشان در ادامه وظیفه سخت اهل قلم را برقراری ارتباط عمیق معنوی بین انسان ها و خداوند ایجاد کنند و چه بهانه ایی بهتر و بالاتر از دفاع مقدس ، شهادت طلبی و ایثار و گذشت میتواند وجود داشته باشد.

محمد جوروند همچنین عنوان داشت: نباید اجازه داد تا گذشت زمان؛ دفاع مقدس را اسیر فراموشی نماید و هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر با بهره گرفتن از دریای مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس و ارزش های دینی و معنوی میتوانند با تولید اثار فاخر و ارزشمند  همواره یاد و خاطره رشادت ها و فداکاری های دفاع مقدس را زنده نگه دارند

ایشان ایثار و گذشت و همچنین برگذشتن از عالم ماده و عالم نفسانیت را موجب بهم خوردن تمامی معادلات دشمن بعثی و پیرزوی خون بر تمامی تجهیزات مدرن جنگی و کشورهای استعمار گر علیه کشورمان شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خاتمه، دفاع مقدس را بدون تردید یکی از قطعات تاریخ بشریت دانستند و گذشت و ایثار رزمندگان و جوانان انقلابی را با اسوه گرفتن از حضرت سید الشهدا(ع ) به عنوان الگوی آزادگان جهان موجب اتصال رزمندگان به حضرت بارتعالی به عنوان شاخص های پیروزی معرفی نمودند و اهالی قلم را به ثبت و نگارش هنرمندانه در حوزه ثمر بخش و اثرگذار دفاع مقدس دعوت نمودند.

در ادامه این مراسم از ده گروه های شرکت کننده در دومین همایش نمایشنامه خوانی استان خوزستان با اهدا لوح تقدیر و تندیس همایش تقدیر شد.

 بخش پایانی آئین اختتامیه تقدیر از برگزار کنندگان و حامیان برگزاری همایش در بهبهان بود که در این بخش تقدیر ویژه از دکتر محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان انجام شد و در ادامه از مهندس مظفری فرماندار محترم بهبهان، علی حاجی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان، ساسان شکوریان رئیس انجمن هنرهای نمایشی بهبهان، سرهنگ محمدپور معاونت فرهنگی سپاه بهبهان و مسئولین ادارات و ارگان های مختلف تجلیل شد.

 

دومین همایش  استانی نمایشنامه خوانی دفاع مقدس «خط سرخ»  به میزبانی شهرستان بهبهان و با حضور 10 گروه نمایشی از شهرستانهای اهواز، اندیمشک، امیدیه، بندر امام خمینی (ره)، بندر ماهشهر و بهبهان از 30 شهریور الی 1 مهرماه 1396 در محل تالار آفاق و باغ ملی بهبهان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان، انجمن هنرهای نمایشی بهبهان و با همکاری فرمانداری شهرستان بهبهان، کانون بسیج هنرمندان بهبهان و کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس استان خوزستان برگزار گردید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران