در حال بارگذاری ...
با حضور 10 گروه نمایشی از استان خوزستان؛

دومین همایش نمایشنامه خوانی دفاع مقدس «خط سرخ» در شهرستان بهبهان برگزار می شود

دومین همایش نمایشنامه خوانی دفاع مقدس استان خوزستان با عنوان «خط سرخ» با حضور ده گروه نمایشی از شش شهر استان خوزستان به مدت سه روز در شهرستان بهبهان برگزار می شود.

به گزارش تئاتر خوزستان این همایش به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور ده گروه نمایشی از شهرستانهای اهواز، اندیمشک، امیدیه، بندر امام خمینی (ره)، بندر ماهشهر و بهبهان به مدت سه روز از ٣٠ شهریور لغایت ١ مهر 1396 در محل تالار آفاق و باغ ملی بهبهان برگزار می شود.

در این همایش ٦ اثر نمایشی در بخش نمایشنامه خوانی دفاع مقدس در تالار آفاق و چهار اثر در بخش نمایش خیابانی در محل باغ ملی و محوطه تالار آفاق  اجرا خواهند شد.

طبق جدول منتشر شده در روز اول نمایش خیابانی «هفتاد و سومین» به نویسندگی و کارگردانی محمد حبیبی کاری از گروه تئاتر پلاک هفت بندر ماهشهر ساعت 19 در باغ ملی و ساعت 21 در محوطه تالار آفاق اجرا می شود.

نمایشنامه خوانی «کپی برابر اصل است» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی فاطمه پورشوشتری و صادق جدیمی کاری از گروه پارسیان اهواز دومین اثری است که روز اول همایش در تالار آفاق اجرا می شود.

نمایشنامه خوانی «درخت سیب گناهکار نیست» به نویسندگی سعید آلبوعبادی و کارگردانی امیر زبیدی زاد کاری از گروه تئاتر ستایش بندر امام خمینی (ره) در پایان روز اول همایش ساعت 21:30 در تالار آفاق نمایشنامه خوانی خواهد شد.

روز دوم همایش نمایش خیابانی «شب طولانی» به نویسندگی یاسین پارسامنش و کارگردانی جهانشاد زراعت کاری از گروه تئاتر ناب ساعت 19 در باغ ملی و ساعت 21 در محوطه تالار آفاق اجرا می شود.

نمایشنامه خوانی «انتظار با بوی نرگس» به نویسندگی زینب صالح پور و کارگردانی مهدی صفی آبادی کاری از گروه تئاتر آزادگان اهواز دومین نمایشی است که در روز دوم همایش در تالار آفاق نمایشنامه خوانی خواهد شد.

اجرای نمایشنامه خوانی «بوطیقای ارسطو به روایت من و ندا» به نویسندگی افشین القاسی و کارگردانی گروهی کاری از گروه تئاتر ناب ساعت 21:30 در تالار آفاق نمایشنامه خوانی می شود.

در روز سوم و پایانی همایش نمایش خیابانی «سوخو» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی امین پورمند کاری از گروه تئاتر طلوع اندیمشک ساعت 19 در باغ ملی و ساعت 22 در محوطه تالار آفاق اجرا می شود و نمایش خیابانی «منم مصیب» به نویسندگی کورش نیک نام و کارگردانی حمزه حمید کاری از گروه تئاتر نیکان امیدیه ساعت 19:30 در باغ ملی و ساعت 22:30 در محوطه تالار آفاق اجرا می شود.

نمایشنامه خوانی «گلزخم» به نویسندگی سیدصادق فاضلی و کارگردانی کفایت جادری کاری از گروه تئاتر دختران جنوب شهرستان اهواز ساعت 21 در تالار آفاق نمایشنامه خوانی خواهد شد.

در پایان شب سوم همایش نمایشنامه «قصه شبنمی که چشم می بست و آغوش می گشود» به نویسندگی محمدرضا کوهستانی و کارگردانی فاطمه لنده کاری از شهرستان امیدیه ساعت 23 در تالار آفاق بهبهان خوانش می شود.    

آئین اختتامیه دومین همایش نمایشنامه خوانی دفاع مقدس استان خوزستان روز شنبه یکم مهرماه با حضور دکتر جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مسئولین شهرستان و هنرمندان گروه های شرکت کننده ساعت 20 به همراه تجلیل از هنرمندان شرکت کننده در دومین همایش برگزار می شود.

از دیگر برنامه های دومین همایش نمایشنامه خوانی «خط سرخ» خاطره گویی وقایع دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان خواهد بود.

 

دومین همایش نمایشنامه خوانی تئاتر دفاع مقدس «خط سرخ» خوزستان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری شهرستان بهبهان، انجمن هنرهای نمایشی بهبهان، کانون بسیج هنرمندان و کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس استان خوزستان در بهبهان برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران