در حال بارگذاری ...
دکتر جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

فقدان نمایشنا‎مه‎هایی با موضوع شهدای مدافع حرم در استان احساس می‎شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: فقدان نمایشنا‎مه‎هایی با موضوع شهدای مدافع حرم در استان احساس می‎شود، این موضوع جای کار بسیار دارد چرا که ما در استان خوزستان و شهر اهواز شهدای زیادی را تقدیم کرده‎ایم. کما اینکه مراسم افتتاح جشنواره تئاتر استان خوزستان را نیز در کنار شهدای حرم برگزار کردیم.

به گزارش تئاتر خوزستان، محمد جوروند در آیین تجلیل از هنرمندان دفاع مقدس و راهیان نور در تالار مهتاب اهواز  با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این مراسم مختص هنرمندانی است که در حوزه دفاع مقدس فعالیت داشتهاند و اقدام به تولید نمایش در این حوزه کردهاند و یا در مناطق جنگی نمایشهایی را اجرا کردهاند. وی ادامه داد: طی سال گذشته نمایشهایی در حوزه دفاع مقدس در استان انجام شد و امسال نیز بنا است نمایشهای خیابانیای را با موضوع ارزشهای دفاع مقدس در سطح استان اجرا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: هدف از این مراسم تجلیل و تقدیر از هنرمندانی است که ضمن انجام فعالیتهای مختلف در زمینه دفاع مقدس توانستهاند ارزشهای دینی و مذهبی دفاع مقدس را حفظ کنند و سلحشوریها، جوانمردیها و ایثارها را در نمایشهای خود به تصویر بکشند.

وی با اشاره به اجراهای دومین همایش نمایشنامهخوانی دفاع مقدس خوزستان که از پنجشنبه به مدت سه روز در بهبهان برگزار  می‌شود تصریح کرد: نمایشهایی که در این همایش اجرا میشوند، کارهایی هستند که پیش از این در طول سال در جشنوارههای مختلف و یا در مناطق دفاع مقدس اجرا شده بودند و قصد داریم به واسطه تجلیل از هنرمندان این همایش، هنرمندانی را که قصد فعالیت در این حوزه را دارند تشویق و ترغیب کنیم. چرا که دفاع مقدس جریانی ارزشی و مقدس است و شایسته است که از تمام هنرمندانی که در این مسیر فعالیت میکنند تجلیل شود.
جوروند در خصوص تاثیرات دفاع مقدس بر تئاتر استان خوزستان نیز گفت: موضوع و مفهوم دفاع مقدس بر خیلی از هنرها به ویژه هنر نمایش همواره تاثیر بسزایی داشته است، اما این تاثیرگذاری در استان خوزستان همیشه رنگ و بوی دیگری داشته است.

وی افزود: این تاثیرگذاری تا جایی پیش رفته که ما امسال جشنواره ملی مقاومت را در خرمشهر و جشنواره ملی تئاتر لالههای سرخ را در اندیمشک مهیای برگزاری کردهایم. این در حالی است که سالهای قبل این جشنوارهها به صورت استانی و منطقهای برگزار شدند و امسال شرایط برگزاری آنها به صورت ملی فراهم گشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: به یاری خدا بنا داریم جشنواره تئاتر لالههای سرخ که با مفهوم ارزشهای دینی، شهادت و دفاع مقدس میباشد را در صورت فرآهم شدن شرایط به جشنواره بینالمللی تبدیل کنیم. درجلسهای که به تازگی برگزار کردیم این جشنواره را به ملی تبدیل کردیم و همزمان با چهارم آذرماه که مصادف با طولانیترین بمباران جهان در اندیمشک است، این جشنواره به صورت ملی برگزار خواهد شد و از هماینک نیز خیز برداشتهایم تا سال آینده این جشنواره را بینالمللی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه فقدان نمایشنامههایی با موضوع شهدای مدافع حرم در استان احساس میشود، بر لزوم ایجاد چنین نمایشنامههایی تاکید کرد و گفت: این موضوع جای کار بسیار دارد چرا که ما در استان خوزستان و شهر اهواز شهدای زیادی را تقدیم کردهایم کما اینکه مراسم افتتاح جشنواره تئاتر استان خوزستان را نیز در کنار شهدای حرم برگزار کردیم.

جوروند عنوان کرد: معتقدم نوشتن در زمینه هشت سال دفاع مقدس دیگر کافی است و باید درب جدیدی را باز کرد و درخصوص شهدای حرم نوشت، اگرچه ما رسالتمان را در قبال شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز به خوبی انجام ندادیم.




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران