در حال بارگذاری ...
به همت انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و کانون تعزیه و شبیه خوانی انجمن انجام شد؛

کارگاه آموزشی تعزیه و اهدا ۴۰۰ جلد کتاب به گروههای تعزیه استان خوزستان

به همت انجمن هنرهای نمایشی استان و کانون تعزیه و شبیه خوانی انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان کارگاه دو روزه آموزش تخصصی شبیه خوانی در استان خوزستان در شهرستان شوش برگزار شد.

به گزارش تئاتر خوزستان برگزاری اولین کلاس آموزش تخصصی شبیه خوانی در استان خوزستان در شهرستان شوش دانیال(ع) و به همت انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و کانون تعزیه و شبیه خوانی انجمن استان در روزهای ۱۶ و ۱۷ شهریور ماه و با حضور علاقه مندان امر تعزیه  کل شهرهای استان خوزستان با حضور پژوهشگر و محقق تراز اول کشوری، استاد اسماعیل مجللی و پدر بزرگوارشان حاج حسن مجللی از استان مرکزی برگزار شد.

در این رابطه محمد یاقوت پور رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان تاکید کرد: با همکاری و تلاشی که هیات رئیسه انجمن هنرهای نمایشی شهرستان شوش به عنوان مهد تعزیه کشور انجام داده امکان اسکان و پذیرایی دو روزه کلیه هنرجویان تعزیه استان نیز فراهم شد.

محمد یاقوت پور افزود: با هماهنگی و پیگیری به عمل آمده برای اولین بار تعداد ۴۰۰ جلد کتاب فاخر نسخ تعزیه و همچنین کتابهای پژوهشی پیرامون تعزیه از مرکز هنرهای نمایشی تهیه شد که در حاشیه برگزاری این ورک شاپ فاخر به گروههای تعزیه استان اهدا شد که این امر میتواند به آگاهی علمی شبیه خوانان استان کمک به سزایی بکند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان همچنین افزود: در راستای تعالی علمی هنرمندان تعزیه استان و در راستای قولی که انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در اعزام هر ماه دو نفر از مدیران و هنرمندان برتر استان به مرکز جهت دیدن تئاتر های روی صحنه و همچنین خرید کتب به هزینه انجمن استان داده بود در روزهای ۱۲ و ۱۳  شهریور ماه خلیل ضرغامپور مدیر کانون تعزیه استان و صادق اسماعیلی عضو هیات مدیره کانون تعزیه استان جهت حضور در هجدهمین جشنواره آیینی و سنتی و شرکت در ورک شاپ اختصاصی شناخت دستگاههای آوازی تعزیه به هزینه انجمن استان به تهران اعزام شدند و هر دو شرکت کننده موفق به دریافت گواهی شرکت در این دوره شدند.

یاقوت پور افزود: حضور اساتید مجللی در شوش دانیال(ع) از اتفاقات قابل تامل و شاخص در امر آموزش شبیه خوانی انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان است و خوشبختانه این کارگاه آموزشی با حضور بیش از پنجاه نفر از هنرمندان و تعزیه خوانان استان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی شوش برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران