در حال بارگذاری ...
دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان؛

از امروز باید صفحه جدیدی را برای تئاتر و ارتقای آن در استان باز کنیم

ناصر چنانی دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان: معتقدم گفت‎وگوهای فرهنگی هنری ما، در کنار پیگیری‌های موجود و کمک انجمن هنرهای نمایشی می تواند روزهای بسیار خوبی برای تئاتر استان رقم بزند.

به گزارش تئاتر خوزستان و به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان، ناصر چنانی دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان و معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان گفت: آغاز کار جشنواره تئاتر استان خوزستان از فروردین 1396 اتفاق افتاد که در این زمان شورای سیاستگذاری این جریان مهم و تاثیرگذار در کنار همه برنامه‌های فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد استان تلاش کردند و این جشنواره را پایه‌گذاری کردند. 
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره به شکل مطلوب از تاکیدات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بود، ادامه داد: دکتر جوروند همواره بر فراهم آوردن امکانات مناسبی که در شأن و منزلت هنرمندان استان باشد تاکید داشت و فراهم آوردن یک فضای آرام برای اجرای گروه‌های نمایشی را از ملزومات می‌دانست که در همین راستا برنامه‌هایی به منظور ارتقا سطح علمی و تجربی هنرمندان تدوین شد. 
دبیر جشنواره تئاتر خوزستان افزود: دکتر جوروند همچنین تاکید داشت که اگر بنا است نمایشی تولید شود، این نمایش باید متناسب با نیازهای فرهنگی و هنری جامعه باشد.

وی گفت: تلاش‌های زیادی طی این مدت شد که این اصول به عینه تحقق پیدا کند و ما بتوانیم امکاناتی را برای هنرمندان فراهم کنیم که خوشبختانه به یاری همه دوستان و هنرمندان سعی کردیم امکانات را به گونهای فراهم آوریم که محفلی برای اجرای آبرومندانه این جشنواره مهم در استان خوزستان باشد که جا دارد از تک تک این عزیزان سپاسگزار باشم.   
چنانی عنوان کرد: 40 اثر از 15 شهرستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از همه این شهرستان‌ها که اجرای عمومی خودشان را منظم و برنامه‌ریزی شده انجام دادند تشکر می‌کنم.   
وی بیان کرد: بیست و نهمین جشنواره تئاتر خوزستان به هر نحوی که بود به اتمام رسید؛ ما مایل بودیم تمام گروه‌های نمایشی استان در این جشنواره حضور داشته باشند و همه هنرمندان خود را در این عرصه نشان دهند و تبادل تجربه کنند ولی با توجه به امکانات محدود این امر میسر نبود و تنها 9 اثر توسط هیات بازبینی انتخاب شدند و رقابت کردند.   
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تاکید کرد: از امروز باید صفحه جدیدی را برای تئاتر و ارتقای آن در استان باز کنیم و به همراه هم فکر کنیم و خلاءهای موجود همچون گفت و گوهای فرهنگی و هنری را پر کنیم.   
وی افزود: معتقدم اگر گفتوگوهای فرهنگی هنری ما، خارج از مباحث سخت‌افزاری، در کنار پیگیری‌های موجود وجود داشته باشد و انجمن هنرهای نمایشی نیز در این راستا کمک کند شاهد روزهای بسیار خوبی برای تئاتر استان میتوان بود.  
چنانی با اشاره به این که خود نیز قبول دارد جشنواره نقاط ضعفی داشت گفت: در کنار این کم و کسری‌ها، نقاط قوتی هم وجود داشت که باید آن‌ها را به فال نیک بگیریم. به عنوان دبیر جشنواره از بابت نقاط ضعف عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در آینده جشنواره‌ای به مراتب بهتر از آن چیزی که امسال ارایه شد، ارایه دهیم.

 

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان از 8 الی 11 شهریورماه 1396 به دبیری ناصر چنانی در شهرستان اهواز برگزار شد.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران