در حال بارگذاری ...
همراه با غبارروبی، عطر افشانی و تجدید میثاق با آرمان های شهدا؛

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان آغاز به کار کرد

بیست و نهمین جشنواره تئاتر خوزستان بعداز ظهر چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ با حضور مسئولان اداره ‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هنرمندان تئاتر استان خوزستان و اعضای ستاد برگزاری جشنواره در گلزار شهدای اهواز همراه با غبار روبی، اهدا گل و تجدید میثاق با آرمان ‎های شهیدان انقلاب اسلامی، شهیدان مدافع حرم و سردار شهید علی هاشمی به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش تئاتر خوزستان و به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر خوزستان با بیان اینکه معتقدیم بین حوزه هنر و شهدای اسلام پیوند عمیقی وجود دارد افزود: تئاتر پیوند نزدیکی با مفهوم شهادت دارد؛ به همین دلیل هنرمندان می‌توانند جلوه‌های شهادت را در نمایش‌های خود به تصویر بکشند.  
محمد جوروند ادامه داد: با توجه به فداکاری‌های موجود در دفاع مقدس و جنگ‌های عراق و سوریه و حضور مدافعین حرم ما در این کشورها، موظف هستیم که این رشادت‌ها را در نمایش‌های خود با موضوعات مختلف هنری به تصویر بکشیم چراکه با این کار می‌توانیم مفاهیم الهی و جاودانه را به نسل‌های بعد از خود نیز منتقل کنیم.   
وی با اشاره به تفاوت‌های این دوره از جشنواره با دورههای گذشته بیان کرد: امسال نمایش‌نامه‌ها، گروه بازبینی، هیات داوران و تدارکات نسبت به دوره‌های قبل از کیفیت بهتری برخوردار هستند. ضمن اینکه بحث ورودی و جوایز را ارتقا داده‌ایم.  
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه از شهید عبدالکریم کجباف نیز یاد کرد و افزود: این شهید اهل شوشتر است. او در ماه رمضان تا سحر در زمین‌ها کار می‌کرد تا برای ایتام خانه بسازد و باید یاد این شهیدان به هر نحوی زنده نگاهداشته شود. 
همچنین در حاشیه این مراسم، رضا کیانی مشاور هنری استاندار خوزستان نیز گفت: هنرمندان باید از جشنواره تئاتر خوزستان استقبال کنند زیرا در جهت توسعه فرهنگ و هنر نیاز به حضور هنرمندان و اهالی رسانه داریم، امیدواریم این جشنواره در این خصوص مؤثر واقع شود؛ ضمن اینکه باید به فکر اتفاقات خوب در تئاتر خوزستان باشیم.  
وی افزود: یکی از ساز وکارهای ارتباط بین مخاطب و هنر نمایشی، برگزاری نمایش‌های میدانی است. چراکه مخاطب به دلایل مختلف توانایی حضور در سالن تئاتر را ندارد و از طرفی ممکن است انگیزه حضور در این مکان‌ها را نیز نداشته باشد. بنابراین هنرمندان با این کار به استقبال مردم می‌روند و این نمایش‌ها، نمایش‌هایی مبتنی بر خلاقیت هنرمندان هستند. 
 او ضمن تشکر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره اظهار کرد: جا دارد از هنرمندان عرصه نمایش، پیشکسوتان، جوانان و حتی اهالی رسانه نیز خواهش کنم یاری‌کننده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیر جشنواره و سایر مسئولان باشند.

 

بیست و نهمین جشنواه تئاتر استان خوزستان از 8 الی 11 شهریورماه 1396 به دبیری ناصر چنانی در شهرستان اهواز در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران