در حال بارگذاری ...
در اولین روز از بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان؛

نمایش « امپرسیون جیغ بنفش» از امیدیه در تالار آئینه به روی صحنه می رود

در اولین روز بیست و نهمین جشنواره استان خوزستان نمایش «امپرسیون جیغ بنفش» از شهرستان امیدیه در تالار آئینه اهواز به روی صحنه می رود.

به گزارش تئاتر خوزستان و به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره تئاتر خوزستان، در اولین روز بیست و نهمین جشنواره تئاتر خوزستان نمایش «امپرسیون جیغ بنفش» کاری از گروه فرهنگی هنری نیکان به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی حمزه حمید از شهرستان امیدیه به روی صحنه می رود.

این نمایش  پیشتر در تاریخ 1/5/96 به مدت ده شب در پلاتو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان امیدیه روی صحنه رفته بود و حالا هشتم شهریور اولین روز از بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در مجموعه فرهنگی هنری تفریحی آینه اهواز ساعت 17:00 به روی صحنه می رود.

نمایش «امپرسیون جیغ بنفش» دارای خط قصه ای ساده است و روایتی است از اتفاقی مبهم در ساعت ده شب در  پشت چراغ قرمز و در کنار یک کلوب شبانه، که دو دختر و سه پسر به عنوان شاهدانی دربند به نقل موقعیتی این ماجرا می پردازند .

حمزه حمید کارگردان جوان این اثر نمایشی در یادداشتی در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر استان خوزستان نوشت: جشنواره مکانی است برای نشان دادن و نمایش پتانسیل های نهفته ای که سالها و ماه ها برای آنها تلاش شده و وظیفه بزرگی همچنان اعتلای هنر را بر دوش می کشد و تئاتر زبانی است ساده برای بازگویی گفته های پیدا و پنهان ، به زبان هنر.

در این نمایش حمزه حمید، امین چراغی، عدی مولیات، آوا حفیظی و حدیث عبادی به عنوان بازیگر ابقای نقش می کنند.

سایر عوامل نمایش «امپرسیون جیغ بنفش» عبارتند از: مهدی درویش، علی اصغر همتیان و عقیل راشدی (مشاور کارگردان)، مانی هنرآوازی (دستیار کارگردان)، حمزه حمید (طراح صحنه و نور)، ثنا چراغی (منشی صحنه)، مهران ستایش و ایمان شریفی (دستیار صحنه)، حسین فردزاده (نورپرداز)، عبدالله بهدارولی (آهنگساز)، استودیو صبا امیدیه (ضبط نریشن)، مهران ستایش (صدابردار)، ایمان شریفی (عکاس)، محمدرضا هدایتی نژاد (تصویربردار).

 

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان از 8 الی 11 شهریورماه 1396 به دبیری ناصر چنانی در شهرستان اهواز در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران