در حال بارگذاری ...
پیام دکتر محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت برگزاری جشنواره؛

هنرمندان تئاتر آمال و آرزوها، اخلاق و نجابت و طهارت روح را به نمایش می گذارند

دکتر محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت آغاز بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان پیامی را منتشر کرد.

به گزارش تئاتر خوزستان و به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان، دکتر محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت برگزاری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان پیامی را منتشر کرد. در متن این پیام آمده است:

هنر، فرصت خداوند است به آدمیان تا با الهام و کشف و شهود، نهان عالم را به بالاترین وجه ارائه کنند و از قبل آن روح سرگردان عالم و آدم را به اقیانوس بیکران الهی پیوند زنند، و هنر در این میانه ریسمان اتصال آدمی به ملکوت اعظم الهی ست. هنرمندان مورد عنایت حضرت حق اند و پیامبرانی که در غیاب وحی جان هستی را به سرچشمه معنا وصل کنند. هنر برخاسته از عرق ریزان روح است و هنرمندان با تلاشی شکوهمند به دستگیری آدمیان می پردازند و بهمین سبب تلاش آنان نزد حضرت حق جل و علا محفوظ است و البته رسالتی سخت و سهمگین را بر دوش میکشند و فردای روز بازخواست باید پاسخگوی نعمت الهی باشند نعمتی که خداوند به آنها تقدیم کرده است .و هنر دوست داشتنی تئاتر موقعیت ممتازتری بر دوش دارد که مجموع تمام خصایل دیگر هنرها را در درون خود دارد. شعر و ادبیات و موسیقی و هنرهای تجسمی و سینما همه در آغوش تئاتر آرام گرفته اند. خاصه که این هنر الهی نفس به نفس مخاطبان به پیش میرود. هنرمندان تئاتر بر روی صحنه مقدس نمایش آمال و آرزوها، اخلاق و نجابت و طهارت روح را به نمایش میگذارند تا تماشاگران خرمن معرفت برچینند و جشنواره تئاتر استانی که به همت رادمردان تئاتر استان شکل می گیرد قابل ستایشی شکوهمند است که هنرمندان عزیز خوزستانی به جد و جهد بی مزد و منت تلاشی عاشقانه دارند که اجر تلاش شان ماجور به عنایت و لطف خداوند باد. به سهم کوچک خویش سپاسگذار دبیر جشنواره جناب آقای چنانی و همه کسانی که به قلم و قدم در برگزاری جشنواره  نلاش کرده اند هستم و امیدوارم که همیشه و همراه با عنایت حضرت حق جاودان و بسلامت باشند. یا علی.

دکتر محمد جوروند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

 

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان از 8 الی 11 شهریورماه 1396 به دبیری ناصر چنانی در شهرستان اهواز در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران