در حال بارگذاری ...
یک نمایش سیاه و سفید از تاریخ پهلوی

«دیکتاتور» در تئاتر شهر آبادان به صحنه می‌رود

نمایش سیاه و سفید «دیکتاتور» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد معماری کاری از گروه تئاتر آزاد در سالن ثامن آل ائمه تئاتر شهر آبادان به صحنه می‌رود.

به گزارش تئاتر خوزستان نمایش«دیکتاتور» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد معماری، نمایشی سیاه و سفید است که در طراحی صحنه و لباس فقط از دو رنگ سیاه و سفید استفاده شده؛ در واقع همه عناصر در این نمایش از دکور تا لباس و گریم بازیگران سیاه و سفید است و هیچ عنصر رنگی در صحنه وجود ندارد.
نمایش روایت تاثیر استیلای بیگانگان در عهد پهلوی و تغییر مسیر زندگی یک نظامی در ارتش رضا خانی است که بدنبال کودتای آمریکایی 28 مرداد 1332 برای آنکه قافیه را نبازد ؛ خانواده ی همسر دورگه ی ایرانی روسی خود را به ارتش محمدرضا پهلوی می فروشد و اینک به همراه همسر 70 ساله ی خود در انتظار بازگشت تنها پسرش از امریکاست. انتظاری که ره آوردی متفاوت برای همسرش خواهد داشت. دیکتاتور ؛ جیغ تاریخ 50 ساله ی حکومت پهلوی در سپهر تاریخ ایران است.
در این نمایش که تا 25 مردادماه هر شب ساعت 21 در سالن تئاتر شهر آبادان بر روی صحنه میرود مهرداد معماری، زهرا سالم نژاد، محمدحسن حیاوی، خاطره ده بارزی، سهام اسدی مقدم و مجتبی فرحان احمدی به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از:  محمدحسن حیاوی: دستیار کارگردان، محمد معماری: نور و صدا، شهرزاد زنده بی زاده: طراح لباس، فاطمه اعزازی و مهرداد سامانی: گریمور و محمدعلی سامانی: سرپرست گروه.
نمایش «دیکتاتور» توسط واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان تولید شده است و از 19 مردادماه هر شب ساعت 21 در مجموعه تئاتر شهر آبادان  روی صحنه می رود.




نظرات کاربران