در حال بارگذاری ...
برای حضور در دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان

نمایش «نی مه» در آبادان اجرا شد

با اجرای یک هفته ای در تئاتر شهر آبادان، نمایش «نی مه» برای حضور در دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان آماده شد .

به گزارش تئاتر خوزستان، نمایش خیابانی آیینی و سنتی «نی مه» نویسندگی فرامرز غلامیان و کارگردانی هیام احمدی و فرامرز غلامیان به مدت یک هفته از تاریخ 25 تیرماه در تئاتر شهر آبادان با استقبال خوب تماشاگران اجرا شد.
«نی مه» آواز دریانوردان پارسی است. اندیشه مردمان جنوب گذران روزگار به شادی با دل خوش است  انگار که زندگی فقط  همین امروز است و امروز را باید خوش بود. دریا که  موج هایش را به ساحل پرتاب می کند، صدای نی انبان و سنج و دمام است که پاسخ می دهد. مهمترین نوع موسیقی مربوط به دریا «نی مه» نام دارد؛ آوازی که در اصل جاشوها هنگام کار روی دریا می خوانند.
این آوازها و نغمه ها که خاستگاه آنها لنج و دریاست در واقع بیشترین تنوع در بخش موسیقی کار در خلیج فارس را دارند.
دریانوردان جنوب برای هر فعالیت دریانوردی مانند کشیدن تور، برافراشتن بادبانها، پارو زدن و ...  نغمه و آواز خاصی می خوانند. که زندگی مردان دریا را بروی آب به نمایش می گذارد .
در نمایش «نی مه» هیام احمدی، فرامرز غلامیان، مهربان غلامیان، اشکان گرگان و مهدی داوری به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند.

قابل ذکر است  نمایش «نی مه» و گروه نمایشی آن به مرحله بازبینی بخش آیینی و سنتی دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان راه یافتند اند.

 




نظرات کاربران