در حال بارگذاری ...
ساسان شکوریان مدیر درگاه تئاتر خوزستان در نشست چشم انداز تئاتر استانها مطرح کرد:

برگزاری نشست سراسری مدیران درگاه های استانی لازم است

صبح دوشنبه ۲۶ تیرماه ادامه همایش«چشم‌انداز تئاتر استان‌ها» باهدف فعالیت رسانه‌ای تشکیل شد و ابراهیم گله‌دار زاده مدیر پرتال تئاتر ایران در این مراسم از اهمیت فعالیت پورتال تئاتر استان‌ها سخن گفت.

به گزارش«تئاتر خوزستان»، مدیران شعب استانی انجمن هنرهای نمایشی استان‌ها حاضر در نشست«چشم‌انداز تئاتر استان‌ها» از فضای پردیس تئاتر شهرزاد به عنوان نمونه فعالیت بخش خصوصی  بازدید کردند و با امکانات این مجموعه آشنا شدند. در ادامه طی نشستی با حضور ابراهیم گله‌دار زاده مدیر پرتال تئاتر ایران به نیازهای توسعه پرتال تئاتر ایران اشاره شد.

ابراهیم گله‌دار زاده مدیر پرتال تئاتر ایران ابتدا درباره فعالیت پورتال استانی گفت: سال 1394 بر اساس تصمیم اداره کل هنرهای نمایشی ساخت پورتال استان‌ها در راستای توسعه  فعالیت های رسانه ای درگاه ایران تئاتر ایجاد شد. اهداف این سایت توسعه و ترویج اطلاع‌رسانی، حمایت تئاتر استان‌ها، مستندسازی فعالیت‌های گروه‌های تئاتری و ایجاد زمینه مناسب برای ارتباط هنرمندان و مخاطبان در فضای مجازی در نظر گرفته‌شد . چرا که سایت ایران تئاتر 13 سال متوالی فعالیت فراگیر خود را دارد و زمان این رسیده که استان‌ها متکی‌ به‌ خود راه را ادامه دهند و تکثیر سایت ایران تئاتر در تمامی استان‌ها را شاهد باشیم.

وی نکاتی را برای افزایش فعالیت پورتال تئاتر استان‌ها متذکر شد و گفت: « با توجه به اینکه از اوایل سال 95 هر استان دارای صفحه استانی شد اما همه‌ی آن‌ها فعالیت مستمر ندارند و بعضی از آن‌ها علی‌رغم فعالیت بالا و پویایی تئاتر در استان هیچ خبر و اطلاع‌رسانی در سایت ندارند. این مسئله ضعف انجمن در حوزه اطلاع‌رسانی است. البته برخی از همکاران نیز خبرهایی را با کیفیت ملی تولید کرده و به اجرا می‌گذارند و این باعث خوش‌بینی می‌شود اما بقیه استان‌ها چه می‌کنند؟

همچنین یکسری از استان‌ها ایده فعالیت پژوهشی را آغاز کردند و این کار ارزشمندی است و موردحمایت ما قرار می‌گیرد. از فعالیت‌های دیگر زیرپورتال فروش است که تا دو روز دیگر قابل رؤیت خواهد شد اما به دلیل اینکه  بایستی نشان اعتماد از بانک بگیرد تا خرید بلیت  از سایت‌ها قابل‌استفاده شود نیاز به کمی صبر دارد تا بدون هیچ اشکالی از این زیر پورتال استفاده شود.

در ادامه صحبت‌ها مسعود شامی به‌عنوان مسئول فنی پورتال استانها و میترا رضایی به‌عنوان مسئول محتوای پورتال استان‌ها در کنار ابراهیم گله‌دار زاده پاسخ گوی سؤالات مدیران انجمن‌ها شدند.

در این بخش میترا رضایی در رابطه با روند انتشار اخبار استانی گفت : از زمانی که شما خبر را به ما می‌دهید اگر مشکل اطلاعاتی و نگارشی نداشته باشد پس از تائید خبر آن را در سایت می‌گذاریم اما متأسفانه بسیاری از خبرهای استانی مشکل دارد و بایستی آن‌ها را حل کنیم و این زمان بسیاری از ما می‌گیرد بنابراین بایستی سعی کنید خبرهای صحیح و کامل بگذارید.

در ادامه این بخش مسعود شامی مسئول فنی پورتال استانها گفت: فضای درگاههای استانی قابلیت ایجاد تغییرات مختلفی با توجه به نیاز استانها را دارد و استانها می توانند با ارائه پیشنهادات خود فضاهای مورد نظر را برای آنان ایجاد کنیم.

در ادامه ساسان شکوریان مدیر درگاه تئاتر خوزستان ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه همکاران درگاه تئاتر ایران در تهران به پاس راهنمایی و همکاری سریع در انتشار اخبار تئاتر خوزستان، پیشنهاد داد: با توجه به فعالیت خوب و مورد تایید بعضی از استانها با سنجش و ارزیابی توسط آقای گله دارزاده، مدیریت درگاه استانهای فعال به همان استان سپرده شود و مدیریت درگاه تئاتر ایران نقش نظارتی را ایفا کنند.

ساسان شکوریان همچنین پیشنهاد داد به واسطه اهمیت و جایگاه ویژه درگاههای تئاتر استانی، مدیران درگاه های استانی نشست مستقلی را با مجموعه مدیریتی درگاه تئاتر ایران در تهران و یا یکی از استانها داشته باشند تا مسائل آموزشی تهیه و تنظیم اخبار و مسائل فنی درگاه با دقت و اهمیت ویژه بررسی شود.  




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران