در حال بارگذاری ...

بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر برگزیدگان خود را شناخت

بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر برگزیدگان خود را شناخت و به کار خود پایان داد.

به گزارش «تئاتر خوزستان»، بیستمین جشنواره ملی فتح خرمشهر از ۱۰ تیر کار خود را آغاز کرد و شب گذشته در مجمتع فرهنگی هنری خلیج فارس با حضور مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی، حسن مهرجردی مشاور و دبیر شورای مدیران معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارمغان بهداروند مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند و محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خوزستان و برخی مدیران منطقه ای با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

بخش میدانی :

محمود فرهنگ، سیروس همتی و سامان خلیلیان داوران بیستمین جشنواره ملی فتح خرمشهر در بخش میدانی بودند. در این بخش نمایش «جنگ زیر پوست من و مادرم» کاری از بهنام کاوه از آبادان به عنوان نمایش برگزیده هیئت داوران پس از بررسی آثار حاضر در این بخش  نمایش میدانی برگزیده و برای حضور در دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به دبیرخانه این جشنواره معرفی شد.

در بخش موسیقی نیز کوثر دشتی برای انتخاب موسیقی نمایش «نجواهای پشت دیوار» از دهلران قابل تقدیر شناخته شد و حسین خنفری و آرمان ندومی برای موسیقی نمایش «من باید بروم» به عنوان برگزیده این بخش انتخاب شدند.

در بخش طرحی فضا و لباس نمایش میدانی نیز پیام عزیزی برای طراحی نمایش «در این روزها»  از شازند و عباس خلیفه لو برای طراحی نمایش «نورالدین» از تبریز قابل تقدیر شناخته شدند و بهنام کاوه برای طراحی فضا و لباس نمایش «جنگ زیر پوست من و مادرم» از آبادان برگزیده این بخش معرفی شد.

در بخش بازیگر زن نیز سحر مقدم  برای بازی در نمایش «جنگ زیر پوست من و مادرم» از آبادان رتبه سوم و دلارام ترکی برای نمایش «عروس» از اصفهان رتبه دوم را کسب کرد. رتبه نخست این بخش نیز به مریم طرفی برای نمایش« اشک سرخط مشق» از خرمشهر رسید.

در بخش بازیگر مرد، خالد رشید پور برای نمایش «خاطراتی که هرگز فراموش  نمی شود» از مینوشهر، سپهر کهن زاده بازیگر نوجوان  نمایش «جنگ زیر پوست من و مادرم»، از آبادان، امیر حسین یوسفی، هادی میرزایی، کارن اسد و فرشاد حسینی برای نمایش «من باید بروم» از ساری قابل تقدیر شناخته شدند.

در قسمت رتبه های برگزیده، بهنام کاوه برای نمایش «جنگ زیر پوست من و مادرم» از آبادان و مسعود ابراهیمی برای نمایش «عروس» از اصفهان رتبه سوم مشترک را کسب کردند. مسعود بغلانی  برای بازی در نمایش « اشک سرخط مشق» از خرمشهر و «خاطراتی که هرگز فراموش  نمی شود» از مینوشهر به رتبه دوم دست یافت.

 رتبه بخش بازیگر مرد بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش میدانی نیز به طو رمشترک به  محمد هادی عطایی برای نمایش «در این روزها» از شازند و عبدالحسن جلیل نسب برای بازی در نمایش « اشک سرخط مشق» از خرمشهر تعلق گرفت.

در بخش کارگردانی نیز مسعود ابراهیمی برای کارگردانی نمایش «عروس» از اصفهان رتبه سوم، سحر محسنی برای کارگردانی نمایش «من باید برم» از ساری رتبه دوم و بهنام کاوه برای نمایش «جنگ زیر پوست من و مادرم» از آبادان رتبه نخست را کسب کردند.

رتبه سوم بخش طرح و ایده به طور مشترک به داود ابراهیمی  برای طرح و ایده نمایش « عروس» از اصفهان و  محمود عیسی پور برای نمایش «سیاحی» از کرج تعلق گرفت. پیام عزیزی  برای طرح و ایده نمایش «در این روزها» از شازند به رتبه دوم این بخش دست یافت و بهنام کاوه و امین جوکار برای نمایش «جنگ زیر پوست من و مادرم» از آبادان رتبه نخست بخش طرح و ایده را کسب کردند.

بخش صحنه ای :

در بخش صحنه‌ای رضا صابری، رحمت امینی و کورش نریمانی داوری آثار شرکت کننده در جشنواره را بر عهده داشتند.

طبق نظر هیئت داوران در بخش موسیقی، محمد سالمی و آرمان پارسیان برای انتخاب موسیقی نمایش «با من حرف نمی زنی چرا؟» از تهران شایسته تقدیر شناخته شدند و برگزیده این بخش، گروه موسیقی نمایش «حاتم» از اهواز به سرپرستی  عباس شجیرات بود.

داوود پارسا برای طراحی صحنه نمایش «شب که می زنیم به آب. به شب» از گچساران از سوی هیئت داوران در بخش طراحی صحنه شایسته تقدیر شناخته شد. امیر حسین اکبرزاده برای طراحی صحنه نمایش «روشان» از خرم آباد به عنوان برگزیده این بخش انتخاب شد.

الناز طهماسی پور برای بازی در  نمایش «صورت چین خورده یک نخل» از خرمشهر، سمیه رضایی برای بازی در  نمایش «تارا» از کرمانشاه، نوشین نوروز زاده برای بازی در نمایش «لبخند بزن هاگ» از مشهد به عنوان شایسته تقدیر دست یافتند  رتبه سوم این بخش  به طور مشترک به مرجان پارسا برای نمایش«عالیه» از آبادان و سلطانی برای نمایش «لبخند بزن هاگ» از مشهد رسید. رتبه دوم  نیز به طور مشترک به ریحانه بارانی برای نمایش «شب که می زنیم به آب به شب» از گچساران و مهیا جباری برای بازی در نمایش «آسمان آبی» از همدان تعلق گرفت. پری بارانی برای نمایش برای نمایش«آسمان آبی» نیز به عنوان بهترین بازیگر زن بخش میدانی بیشتمین جشنواره فتح خرمشهر انتخاب شد.

در بخش بازیگران مرد اسماعیل جوان برای بازی در  نمایش « حاتم» از اهواز، مهدی مخبری برای بازی در نمایش «حیاط خلوت» از رشت، بهزاد اسکندری برای بازی در نمایش «تارا» از کرمانشاه و سعید صادقی برای بازی در نمایش «لبخند بزن هاگ» از مشهد به عنوان بازیگران مرد شایسته تقدیر انتخاب شدند. غلامرضا یعقوبی برای بازی در  نمایش «با من حرف نمی زنی چرا؟» و مسلم باوی برای نمایش «صورت چین خورده یک نخل» از خرمشهر رتبه سوم و عبدالرضا سواعدی برای بازی در نمایش «عالیه» از آبادان رتیه دوم را کسب کردند. هیئت داوران در این بخش برای بازیگر رتبه اول هیچ انتخابی نداشت.

بهزاد اسکندری برای نمایشنامه «تارا» از کرمانشاه عنوان قابل تقدیر را به دست آورد. سیاوش پاکراه برای نمایشنامه «روشان» از خرم آباد و عبدالرضا سواعدی برای نمایش «عالیه» از آبادان به طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند. رتبه دوم بخش نمایشنامه نویسی به  محمد قاسمی برای نمایشنامه « آسمان آبی» از همدان و رتبه نخست این بخش به کامران شهلایی برای نمایش «با من حرف نمی زنی چرا؟» از تهران رسید.

در بخش کارگردان نمایش صحنه ای  بهزاد اسکندری برای نمایش «تارا» از کرمانشاه قابل تقدیر شناخته شد. رتبه سوم  این بخش نیز به طور مشترک به احسان روحی برای کارگردانی نمایش «لبخند بزن هاگ» از مشهد و علی پوراحمدیان برای کارگردانی نمایش «روشان» از خرم آباد اختصاص یافت. به احمد صمیمی نیز برای کارگردانی نمایش «با من حرف نمی زنی چرا؟» از تهران و پری بارانی برای کارگردانی «آسمان آبی» از همدان نیز رتبه دوم را به دست آوردند. رتبه نخست کارگردانی نمایش صحنه ای نیز به داود پارسا برای نمایش «شب که می زنیم به آب به شب» از شازند تعلق گرفت.

بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به دبیری همایون قنواتی از 10 الی 14 تیرماه 1396 در خرمشهر برگزار گردید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران