در حال بارگذاری ...
احمد صمیمی کارگردان نمایش «با من حرف نمی‌زنی چرا؟» :

هدف ما از تئاتر کار کردن تغییر اندیشه‌هاست و تئاتر باید ناجی باشد

احمد صمیمی کارگردان نمایش «با من حرف نمی‌زنی چرا؟» معتقد است؛ هدف ما از تئاتر کار کردن تغییر اندیشه‌هاست و این امر زمانی صورت می‌گیرد که مخاطب اصلی کارها مردم باشند

به گزارش «تئاتر خوزستان»، نمایش «با من حرف نمی‌زنی چرا؟» نوشته کامران شهلایی با کارگردانی احمد صمیمی از تهران در آخرین روز اجراهای نمایش‌های صحنه‌ای بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در تالار بهزیستی این شهر روی صحنه رفت. اجرای این اثر نمایشی که پیش از این در اسفندماه گذشته در خانه نمایش با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده بود در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر نیز توانست نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند.

احمد صمیمی که در اجرای قبلی بعنوان بازیگر و در این اجرا در مقام کارگردان این اثر حضور داشته، درباره اجرای نمایش «با من حرف نمی‌زنی چرا؟» در بیستمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر به تئاتر خوزستان گفت: این نمایشنامه نگاه امروزی به موضوع فتح خرمشهر دارد و در آن به تخریب‌ها و تاثیرات جنگ در خانواده‌ها می‌پردازد. مسئله‌ای که همواره از دغدغه‌های من بوده.

صمیمی با بیان اینکه این اتفاقات این نمایش در حمام یک خانه روی می‌دهد که نشانی از تطهیر و شست‌وشو تا پایان زندگی است، درباره شیوه اجرایی این نمایش نیز توضیح داد: این کار را بر اساس فضاسازی و به صورت ذهنی کار کرده‌ام اما سبک بازی‌ها ناتورئال است.

این کارگردان تئاتر در پایان با اشاره به ضرورت پرداختن بیشتر به این جشنواره در راستای فرهنگ‌سازی جامعه، خاطر نشان کرد: هدف ما از تئاتر کار کردن تغییر اندیشه‌هاست و تئاتر باید ناجی باشد. این امر زمانی صورت می‌گیرد که مخاطب اصلی این اجراها مردم باشند و نه فقط خود تئاتری‌ها تا بتوان تاثیر آن در جامعه دیده شود.

گفتنی است، نمایش «با من حرف نمی‌زنی چرا؟» ماجرای دختری را به نمایش می‌گذارد که پدرش را در جنگ از دست داده و دچار بیماری شده است. او آرزو دارد که پدرش را در خواب ببیند اما این اتفاق روی نمی‌دهد و او روز به روز پریشان‌تر و خسته‌تر می‌شود تا اینکه...




مطالب مرتبط

نظرات کاربران