در حال بارگذاری ...
زهرا خداداد رئیس انجمن هنرهای نمایشی لالی:

کارگاه آموزش عملی بازیگری در لالی برگزار شد

کارگاه آموزش عملی بازیگری طی دو روز ویژه هنرمندان و هنرجویان تئاتر شهرستان لالی برگزار گردید.

به گزارش «تئاتر خوزستان»، کارگاه عملی بازیگری به منظور علم افزایی بازیگران شهرستان لالی طی دو روز هشتم و نهم تیرماه توسط آرش ساربان مدرس تئاتر و مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان خوزستان در شهرستان لالی برگزار گردید.

زهرا خداداد رئیس انجمن هنرهای نمایشی لالی در گفت و گو با تئاتر خوزستان گفت: روز پنج شنبه هشتم تیرماه با ورود به  مبحث شناخت صحیح و کاربردی عضلات بدن و همچنین  نحوه  بکارگیری عضلات توسط یک بازیگر در شرایط مختلف اجرایی آغاز گردید. هنر جویان بعد از آشنای با مباحث تئوری آناتومی و نحوه پرورش عضلات، تمرینات عملی شناخت و استفاده خود آگاه از عضلات را با نظارت استاد آرش ساربان ادامه دادند.

زهرا خداداد افزود: با اتمام کارگاه عملی بدن، کارگاه تخصصی بیان که شامل تشریح تئوری آناتومی حنجره و همچنین آموزش نفس گیری صحیح بازیگران آغاز گردید، هنرجویان ضمن آشنایی تئوری با مبحث بیان به تمرین عملی پرداختند. هدف از این کارگاه نحوه تنفس صحیح،اشکال گیری بیان حروف، تقویت صدای هنرجویان و همچنین تاکید گزاری حروف و جملات به شکلی ویژه تمرین کردند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی لالی گفت: ادامه کارگاه در نوبت عصر ساعت ۱۵ با موضوع بازیگری خلاق که شامل تمرینات تخیل، بازیسازی گروهی، تمرینات ذهنی و ارتباط با مخاطب و کاراکتر مقابل همچنین چگونگی مواجهه با نقش تا ساعت ۱۸ ادامه پیدا کرد.

خداداد در ادامه کفت: کارگاه عملی بازیگری در روز دوم در حالی آغاز شد که تعداد جدیدی از هنرجویان علاقمند به کارگاه  بازیگری به کارگاه اضافه شده بودند و به همین دلیل در ابتدا خلاصه ای از مباحث تئوری روز گذشته مورد تحلیل و بررسی به صورت سوال و جواب بین هنرجویان و اساتید صورت پذیرفت. بعد از اتمام بحثهای تئوری نحوه آشنایی با عضلات و استفاده خود آگاه از بدن بازیگر، تمرینات تکمیلی بدن به شکل عملی آغاز گردید. در این تمرین هماهنگی بین اعصاب و عضله، ایجاد ریتم مناسب موقعیت در حرکات بدنی و همچنین چگونگی آماده سازی بدن جهت ایفای نقشهایی با شرایط غیر متفات تمرین گردید.

زهرا خداداد افزود: از جناب آقای ساربان که برای برگزاری این کارگاه آموزشی زحمات زیادی کشیدند تشکر و قدردانی میکنم.

کارگاه عملی بازیگری توسط دفتر انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لالی برگزار گردید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران