در حال بارگذاری ...

برنامه اجرایی اولین سوگواره استانی تعزیه «محراب خون» منتشر شد

برنامه اجرایی اولین سوگواره استانی تعزیه «محراب خون» که از تاریخ ۲۶ الی ۳۰ خردادماه ۹۶ در شوشتر برگزار می گردد منتشر شد.

به گزارش «تئاتر خوزستان»، خلیل ضرغامپور مدیر کانون شبیه خوانی انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در گفت و گو با تئاتر خوزستان گفت: این سوگواره از ۲۶ الی 30 خرداد 96 به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع) در شهرستان شوشتر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نه تنها در استان که در کل کشور تعزیه در ماه رمضان اجرا نمی‌شود، گفت: چند سال گذشته طرح این کار به ذهنم خطور کرد، اما امکان اجرای آن فراهم نشد. شبیه‌خوان‌های ما در موضوع شهادت حضرت علی(ع) نسبت به ایام ماه محرم و صفر کم هستند؛ از این رو تنها چهار گروه که کارهایی در این زمینه داشتند برای حضور در این سوگواره دعوت شدند.

ضرغام‌پور گفت: اولین سوگواره استانی تعزیه «محراب خون» در محوطه تالار فرهنگ (جنب پارک بعثت) با حضور پنج نمایش تعزیه «مجلس شبیه خوانی شهادت امام علی(ع)»، «از محراب تا معراج»، « محراب خونین » ، «پرواز در محراب» و «مجلس شبیه خوانی فضل و فتاح» اجرا خواهد شد.

جدول اجراهای اولین سوگواره تعزیه «محراب خون» استان خوزستان به شرح زیر است:

شب اول 26 خردادماه مجلس شبیه خوانی «شهادت امام علی (ع)» به کارگردانی خلیل ضرغامپور از شهرستان شوشتر.
شب دوم 27 خردادماه مجلس « از محراب تا معراج » به کارگردانی ساسان مددی از شهرستان شوشتر.
شب سوم 28 خردادماه مجلس « محراب خونین » به کارگردانی جعفر افشار از شهرستان اهواز.
شب چهارم 29 خردادماه مجلس « پرواز در محراب » به کارگردانی ناجی عباسی از شهرستان شوش دانیال.
شب پنجم 30 خردادماه مجلس « شبیه خوانی فضل و فتاح » به کارگردانی حسین حسنی از شهرستان اهواز.

همچنین مراسم اختتامیه سوگواره 30/03/1396 ساعت 23 بعد از اجرای آخرین اثر برگزار می‌شود.

 

اولین سوگواره استانی تعزیه «محراب خون» با مشارکت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، کانون شبیه‌خوانی انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، کارگروه فرهنگی هنری دفتر نهاد نمایندگی مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی شهرستان شوشتر و کانون بسیج هنرمندان شوشتر برگزار می‌شود.




نظرات کاربران