در حال بارگذاری ...

پیام انجمن هنرهای نمایشی استان برای بزرگداشت روزجهانی تئاتر مسجدسلیمان

تئاتر هنر خاطره هاست و تنها خاطرات و مخاطراتش ماندگارند و خود به ابدیت پیوند میخورد. هر تئاتر فرصت ومجالی پیش می آورد تا خانواده ای با همدلی و همگامی  با نقل حدیثی نو و چشم در چشم و هم نفس با تماشاگر فهیم خویش قصه ای نو بیافرینند . از این رو تاتر را میتوان به مزیت در لحظه خلق شدنش بر سایر هنرها مزیت داد و ارج نهاد.
واما خوزستان این کهن دیار باستانی سرشار از بوم و فرهنگ های غنی و فاخری است که هر کدام باپیشینه ای به بلندای تاریخ میتواند راهگشای گره های فرهنگی روزمره امروزین ما شود.
مسجد سلیمان عزیز نیز همواره هم در پیشرویی فرهنگی و هم در امر تولید نمایش فاخر همواره جزو مفاخر استان و کشور بوده و هست.همانگونه که در سالیان نه چندان دور خویش با برگزاری شش دوره جشنواره  منطقه ای تئاتر بومی این وظیفه خطیر را به خوبی راهبری کرده است. و اما اکنون که تئاتر خوزستان پویاتر  و با طراوت تر از سنوات گذشته گام در تعالی نهاده و از آنجاییکه ریاست انجمن هنرهای نمایشی مسجدسلیمان نیز همزمان به عضویت کانون تاتر بومی استان نیز درآمده است لازم مینماید که با همراهی ریاست محترم  اداره فرهنگ و ارشاد آن شهرستان و با درایت مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین محترم ایشان و همچنین یاری مسولین شهرستانی مجددا این جشنواره فاخر برگزار گردد که قطعا انجمن هنرهای نمایشی استان نیز با دل وجان و برحسب وظیفه خطیر خویش یاری گر تمام دوستان مسجدسلیمان در راه برگزاری مجدد جشنواره تئاتر بومی مسجدسلیمان خواهد بود.
محمد یاقوتپور
رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان
هفتم خرداد ماه ۱۳۹۶




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران