در حال بارگذاری ...

«شط شور» در بندر امام خمینی (ره) روی صحنه رفت

نمایش «شط شور» با روایت داستانی از دوران دفاع مقدس از ۳۱ اردیبشهت ۹۶ در محل سالن آمفی تئاتر مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر امام خمینی (ره) روی صحنه رفته است.

نمایش «شط شور» با روایت داستانی از دوران دفاع مقدس از 31 اردیبشهت 96 در محل سالن آمفی تئاتر مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر امام خمینی (ره) روی صحنه رفته است.

به گزارش «تئاتر خوزستان»، نمایش «شط شور» به نویسندگی عبدالرضا سواعدی و کارگردانی ولید نعیمیبچاری با روایت داستانی از دوران دفاع مقدس از 31 اردیبهشت 96 در بندرامام خمینی (ره) روی صحنه رفته است و تا پنجم خرداد همه روزه ساعت 20 اجرای آن ادامه خواهد داشت.

این نمایش روایتی است از نقش و جایگاه زنان در هشت سال دفاع مقدس و داستان آن برگرفته از یک واقعیت تاریخی در یکی از روستاهای اطراف شهر سوسنگرد در دوران دفاع مقدس است. 

بر اساس این داستان نیروهای رژیم بعثی عراق پس از کشتار مردم روستا با اقدامات یک تک تیرانداز دچار مشکل می‌شوند. نیروهای بعثی عراق در حالی‌ که تصور می کنند این تک تیرانداز یک مرد است که آنان را دچار مشکل کرده اما در نهایت متوجه می‌شوند که او یکی از زنان آن روستا است.

در نمایش «شط شور» ابتسام بغلانی، رقیه مقدم، فاطمه قنواتی، نسرین علیپور، مسعود بغلانی، علی آلبوسواعدی، ولید نعیمیبچاری و حسین پوریده به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «شط شور» کاری از گروه تئاتر رستا با همکاری دفتر انجمن هنرهای نمایشی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری بندر امام خمینی (ره) به روی صحنه رفته است.




مطالب مرتبط

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک، نمایش «سایلنت هملت؛ سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «رسم‌الخط» به کارگردانی ایوب بختیاری از اهواز؛ ...

|

نظرات کاربران