در حال بارگذاری ...

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان منتشر شد

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با هدف خلق تجربه های نوین در عرصه هنرهای نمایشی و حمایت از تولید و اجرای آثار فاخر نمایشی و بهره برداری از فعالیت های یکساله هنرمندان تئاتر استان خوزستان برگزار می‌کند.

به گزارش تئاتر خوزستان، ناصر چنانی دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان  خوزستان گفت: پس از تشکیل شورای سیاست گذاری جشنواره، فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان منتشر و در اختیار هنرمندان تئاتر استان قرار گرفت.

در متن این فرخوان آمده است:

شرایط جشنـواره 

● نمایش هایی که در راستای ترویج شعار سال، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تولید شوند و از بسترهای تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب و رسوم و سنت های منطقه و استان خوزستان بهره ببرند، در اولویت خواهند بود.

● جشنواره صرفا پذیرای آثار مبتنی بر نمایشنامه­های ایرانی خواهد بود.

تبصره 1 – متون اقتباسی ( آداپته شده ایرانی ) می­توانند با ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر در جشنواره شرکت کنند.

● جشنواره صرفا به آثار نمایشی تولید شده که اجرای عمومی آنها به انجام رسیده است تعلق دارد. لذا گروه­هایی که حد فاصل زمانی پس از اتمام جشنواره در سال 95 تا دو هفته قبل از برگزاری جشنواره آثار خود را تولید کرده و حد اقل 5 اجرای عمومی در شهرستان خود داشته اند، می­توانند متقاضی حضور در این جشنواره باشند.

● نمایش متقاضی از نظر زمانی نباید از  45  دقیقه کمتر و  از 90 دقیقه بیشتر باشد.

● ارائه و تحویل مجوز کتبی نویسنده برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره از سوی کارگردان  به دبیرخانه جشنواره الزامی است.

● گروه­های متقاضی حضور در جشنواره می­بایست یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل نمایشنامه در محیط word  به همراه 3 نسخه از فیلم اجرای عمومی نمایش بر روی لوح فشرده، مجوز کتبی نویسنده ، گواهی تایید اجرای عمومی شهرستان خود و فرم تکمیل شده درخواست حضور در جشنواره ( فرم شماره 1 ) در تاریخ مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

تبصره 1 : کارگردانان محترم در هنگام تنظیم و ارائه فرم درخواست ( فرم شماره 1 ) دقت لازم را به عمل آورند. زیرا این فرم­، ملاک   

برنامه­ریزی­های بعدی خواهد بود و هیچگونه تغییری در نام نمایش یا بازیگران و عوامل، امکان پذیر نخواهد بود.

●  بازبینی آثار متقاضی شرکت در جشنواره در 2 مرحله صورت خواهد گرفت.  در مرحله اول فیلم آثار متقاضی بر روی لوح فشرده مورد بازبینی قرار خواهد گرفت. آثار پذیرفته شده در مرحله اولیه بازبینی، در مرحله دوم به صورت زنده بازبینی خواهند شد و پس از اتمام مرحله دوم آثار راه­یافته به جشنواره معرفی خواهند شد.

 

●  گروه های راه یافته به جشنواره تئاتر استان خوزستان مبلغ 000/000/ 25 ریال، به عنوان کمک هزینه، دریافت خواهند کرد.

گاهشمار:

*آخرین مهلت ارسال مدارک : پانزدهم تیرماه نود و شش

*اعلام نتایج بازبینی : بیست و پنجم تیرماه نود و شش

*بـرگزاری جشنـواره :  چهار الی هشت مردادماه نود و شش

 

 




نظرات کاربران