در حال بارگذاری ...

هشتمین جشنواره تئاتر استانی خیابانی باغملک برگزار شد

به گزارش تئاتر خوزستان، هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی استان خوزستان در روزهای 11 تا 13 بهمن ماه و با شرکت گروه‌های برگزیده تئاتر خیابانی استان خوزستان در شهرستان باغملک برگزار شد و منتخبین در مراسم اختتامیه که در روز 13 بهمن ماه باحضور مسولین استانی برگزار شد،  توسط  نماینده هیات داوران جشنواره، علی بناییان معرفی شدند.

در پایان نمایش «زمین را دور میزنیم» از امیدیه به‌عنوان کار منتخب برای حضور در جشنواره بیست و دوم تئاتر لاله های سرخ معرفی شد.

ریاست انجمن هنرهای نمایشی استان نیز در پیامی به این جشنواره ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این رویداد به لزوم ارج نهادن به تئاتر خیابانی تاکید کرد که در ذیل پیام محمد یاقوتپور رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان به هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی خوزستان می‌آید:

هنر تئاتر در آغاز برای زیبایی بود و بعدها به سمت انگیزش اجتماعی حرکت کرد.چیزی که رابطه بین زندگی و صحنه شد.کشمکش بین خیال و واقعیت که هر کسی با روش و شیوه خوداین کار راانجام میدهد.درباره این هنر هرگزنباید فراموش کردکه شناخت از دنیای اجتماعی.سیاسی. اخلاقی و فرهنگی و دنیای پیرامون ما حلقه ارتباط بین تاتر و جهان است.مسولیت اجتماعی یکی از طلب های ما و تاتر است و نباید فراموش کرد که تاتر وقتی میتواند موثر باشد که نقش بزرگ خود رادر جامعه و گروه مخاطبان ایجاد کند و از این منظر تاتر خیابانی به عنوان اجتماعی ترین گونه تاتر که در بطن جامعه به اجرا درمیآید و هم نفس با تماشاگر عام و چشم در چشم جامعه پرسرعت امروزی شکل میگیرد میتواند تاثیر گذارتر از گونه نمایش صحنه ای درراه اعتلای جامعه گام بردارد. لذا جا دارد بنده دست تک تک دوستان ستاد جشنواره و هم چنین دبیر محترم این رخداد مهم استانی و ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک و انجمن کوشای آن شهرستان را در برپایی این رویداد استانی به گرمی بفشارم و به نمایندگی از انجمن استان کمال تشکر و امتنان خویش را اعلام دارم.
محمدیاقوت پور
رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان




مطالب مرتبط

با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک
با حضور مسئولین استانی و پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر انجام شد؛

رونمایی از فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

از فراخوان بیست و هشتمین بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با حضور مسئولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

|

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

پیام مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد»

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، در پیامی به مناسبت برگزاری اولین جشنواره نمایشنامه‌خوانی «فراق فرهاد» در شهرستان باغملک، ابراز امیدواری کرد این رویداد در سال آینده، به صورت گسترده‌تر برگزار شود.

|

نظرات کاربران