در حال بارگذاری ...

سفیران تئاتر کشور در خوزستان

خوزستان از دیرباز به یمن همنشینی قومیت های گوناگون و فرهنگ ها و آداب و رسوم خاص خود، همچنین بهره مندی از موقعیت های مهم اقتصادی و جغرافیایی، جایگاهی استراتژیک و مهم در تمامی عرصه ها، بویژه هنرهای نمایشی را داشته و دارد.

علی علی زاده، هنرمند پیشکسوت تئاتر خوزستان؛ تئاتر، جوششی درونی و متعهدانه از اعماق  وجود هنرمندان جامعه است که برای کمک به اصلاح چهارچوب های اجتماعی و فرهنگی به منصه ظهور می رسد.

می توان گفت که تئاتر، تشنه ی مردم است. و مردم تشنه ی تئاتر.

یقینا رهبری و هدایت این رسالت بزرگ و جهانی؛ نه تنها برنامه ها و اقدامات مجدانه و خستگی ناپذیر و مداومی را در سطوح مختلف می طلبد؛ که عشق را بیشتر و بیشتر می طلبد.

عشق به سرزمین، عشق به مردم، عشق به فرهنگ و آداب و رسوم و در نهایت عشق به انسانیت و خالق و مخلوق.

و اما خوزستان...

پایتخت خوبی ها و سلحشوری ها، گنجینه ی شورآفرینی ها، دفترچه ی خاطرات دفاع، مهد فرهنگ و ادب و شهادت.

خوزستان از دیرباز به یمن همنشینی قومیت های گوناگون و فرهنگ ها و آداب و رسوم خاص خود، همچنین بهره مندی از موقعیت های مهم اقتصادی و جغرافیایی، جایگاهی استراتژیک و مهم در تمامی عرصه ها، بویژه هنرهای نمایشی را داشته  و دارد.

که اگر موضوعات دفاع مقدس، قدمت اجرای تعزیه، تنوع فرهنگی و همجواری با کربلای معلی را به آن بیفزاییم، خوزستان به گنجینه ایی مالامال از سوژه های بومی، مذهبی و ملی لقب خواهد گرفت.

اکنون که درخوزستان؛ شاهد کوچ ییلاقی هنرمندان تئاتر ایران شده ایم و برافروختن مشعل آغازین جشنواره استانی تئاتر سراسری فجر را به احترام لاله های سرخ این سرزمین به میزبانی نشسته ایم، لازم می دانیم تا دست محبت همه ی دست اندکاران این اتفاق کم نظیر را که در سطح کشور از جمله استان خوزستان با قوت درحال انجام است بفشاریم و به احترام این اقدام ماندگار دست به سینه بایستیم.

امروز را باید غنیمت بزرگی دانست و به موازات سیاست های نمایشی کشور، توان نرم افزاری و سخت افزاری را جهت رسیدن به قله های بلند اهداف نمایشی، بطور شایسته و متناسب با شرایط ارتقا داد.

امروز را به پاس حضور هنرمندان متعهد کشور غنیمت می شماریم و برتارک ذهن می نشانیم. ما این رخداد هنری را آغاز دوباره ایی برحضور و ظهور قدرتمند تئاتر خوزستان در سطح ملی و بین المللی تلقی می کنیم، چرا که ظرفیت ها و پتانسیل هنرمندان تئاتر خوزستان را باور داریم و از دوران طلایی هنرمندی ایشان بر صحنه های تئاتر خاطره ها داریم.

قطعا این اتفاق موثر، توجه همه جانبه ایی را به لحاظ پیروی از سیاست گذاری های مطلوب تئاتر کشور و ایجاد زیر ساخت های لازم می طلبد. انتقال تجارب و اجرای آموزه های بهنگام و برگزاری دوره های کارگاهی و ورک شاپ های تخصصی، ضمن ایجاد انگیزه های لازم در هنرمندان تئاتر استان، حرکت به سمت تولیدات هنرمند محور، و رشد تولیدات بخش خصوصی را فراهم خواهد آورد.

آنچه مسلم است، برنامه ها و حرکت های خلاق  و همه جانبه ی سال های اخیر مرکز هنرهای نمایشی کشور و انجمن هنرهای نمایشی ایران با بهره مندی از توان مدیران فرهنگی و هنرمندان دلسوز این عرصه، روزنه های امید را پیش از گذشته به نمایش گذاشته است.

امید که حسب فرصت پیش آمده، با تولیدات کمی وکیفی و برنامه ریزی های درون استانی و بهرمندی از مشورت های اساتید و متولیان مجرب، از موقعیت های ایجاد شده و محبت مدیران ارزشمند تئاترکشور به نحو احست  بهرمند شویم.

انتظار می رود به منظور ایجاد وحدت رویه و یکپارچه سازی موضوعات نمایشی و همسویی با تحولات شتابنده پیش رو، انجمن های نمایش استان در هویت بخشی به گروههای نمایشی تسریع نموده و ضرورت ترویج تئاتر را در سطوح مختلف جامعه مدنظر قرار داده تا جایگاه نمایشی استان دوباره در صدر برنامه های هنری قرارگیرد.

انشاالله با برنامه ریزی مدون، توسعه ی اماکن تئاتری و ایجاد پلاتوها در تمام شهرهای استان، همچنین کشف و بهره مندی ازظرفیت های نمایشی، شاهد برگزاری جشنواره های متعدد و اجرای گونه های نمایشی و معرفی شایسته تئاتر خوزستان باشیم.




نظرات کاربران