در حال بارگذاری ...
در یک اقدام خیرخواهانه هنری

کودکان کار اهواز مهمان ویژه نمایش «سیاه کوچولو» شدند

کودکان کار و خیابان، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست اهوازی به تماشای نمایش «سیاه کوچولو» به کارگردانی میلاد هارونی در تالار آفتاب اهواز نشستند.

به گزارش «تئاتر خوزستان»، میلاد هارونی کارگردان نمایش «سیاه کوچولو» گفت: از سال 72 کار تئاتر را با بهزاد خیراللهی در حوزه هنری خوزستان آغاز کردم و این فعالیت ها 5-4 سالی طول کشید ، بعد از آن به سراغ انجمن نمایش اهواز رفتم که فعالیتم در انجمن تا به امروز ادامه دارد.

میلاد هارونی افزود: تا کنون 8 اثر کارگردانی کرده ام ،  یک اثر برای گروه سنی بزرگسال و مابقی برای رده ی سنی کودک و نوجوان بوده است ، در زمینه های آهنگسازی، طراحی پوستر و بروشور نیز جوایزی را کسب کرده ام.
وی اظهار داشت: سال 86 اولین کارگردانی ام برای رده سنی کودک و نوجوان بود که با عروسک های نوری و ابداع خودم بر روی صحنه رفت و برگزیده مطلق جشنواره تئاتر دفاع مقدس شد.

هارونی بیان کرد: به طور کلی در کارهایم از نورپردازی هایی خاص و با تکنیک جدید استفاده می کنم بطوری که نور نقشی اصلی را در نمایش ها بازی می کند به همین دلیل اسم لومینو را برای  گروهم انتخاب کردم واژه ای فرانسوی که به معنای شیء نورانی است.
این کارگردان عنوان کرد: در حال حاضر نیز نمایش سیاه کوچولو برای بار دوم بر روی صحنه رفته است و 20 بازیگر دارد که تلفیقی صحنه ای و عروسکی و تکنیک های خاص نور پردازی با دکور 3 بعدی است.
میلاد هارونی ادامه داد : بار اول این نمایش به نویسندگی سیاوش عالیپور فروردین ماه بر روی صحنه رفت که توانست مخاطب خوبی را جذب نماید.

وی از اجرای نمایش برای کودکان کار چنین گفت: اولین باری نیست که در کار خیر کودکانه فعالیت می کنم. قبل از این به بیمارستان شفا رفته و برای  کودکان سرطانی اجرای ویژه داشته ام. اصلا هم برایم مهم نیست کودک با پای خود برای دیدن نمایش بیاید یا من برای اجرا به دیدن وی بروم، مهم این است که دل کودکی شاد شود.
هارونی اضافه کرد: کار خیر به من و گروهم انرژی خاصی می دهد به طوری که قبل از آمدن کودکان کار برای دیدن نمایش، در فضای مجازی عنوان کردم امشب خاص ترین اجرا را خواهیم داشت چون این کودکان را دوست دارم و واژه ای بالاتر از این نمی توانم برای احساسم انتخاب کنم.

همچنین مسئول گروه خیریه یار فرشتگان در خصوص فعالیت های خود بیان کرد: گروه خیریه یار فرشتگان یکسالی است که شروع به فعالیت کرده و یکی از جوامعی که مورد توجه این گروه بوده کودکان کار و خیابان هستند.
وی بیان کرد: با همکاری کارگردان نمایش «سیاه کوچولو» توانستیم شب گذشته کودکان کار و خیابان، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست موسسه گلشن آل طاها را برای گذراندن ساعتی خوش به تماشای سیاه کوچولو که در تالار آفتاب در حال اجراست ببریم و دل آنان را شاد کنیم.
خانم س افزود: این قشر از جامعه ،کودک خوانده می شوند اما در واقع چنین نیست و هر کدام از این ها مردان و زنان سرپرست خانواده ای هستند که مجبورند به جای تحصیل و تفریحات مرسوم کودکان به کسب درامد برای گذران زندگی بپردازند
این خیر جوان که تمایلی به افشای نام خود ندارد، اظهار داشت: یکی از اقشار مورد غفلت جوامع خیرین، کودکان کار و خیابان می باشند که به تازگی تعدادی از خیرین بزرگوار به سمت این کودکان  گرایش پیدا کرده اند اما این فعالیت ها باید در راستای مثبت و هوشمندانه باشد که بتوانیم نه تنها در لحظه بلکه شادی آفرین آینده این بزرگ مردان کوچک باشیم.

نمایش «سیاه کوچولو» به نویسندگی سیاوش عالیپور و طراحی و کارگردانی میلاد هارونی و آهنگسازی کورش بهراد و تهیه کنندگی کامبیز بهادری تا هشتم شهریورماه ساعت 8 شب در تالار آفتاب اهواز به روی صحنه است.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان خوزستانی حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران

مجید اقبالی: ژانر دفاع مقدس، محدود به تیر و تفنگ نیست
گفت‌وگو با کارگردان خوزستانی حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران

مجید اقبالی: ژانر دفاع مقدس، محدود به تیر و تفنگ نیست

کارگردان نمایش «بدریه» می‌گوید کار در ژانر دفاع مقدس به استفاده از سلاح و توپ و تانک وابسته نیست؛ بلکه مهم زاویه دید و شیوه اجرایی درست است که به جذب مخاطب منجر می‌شود.

|

نظرات کاربران